با این دسر خوشمزه به جنگ فشار خون بروید+دستور تهیه

 دسر ماست و خیار حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲ ، پروتئین و کلسیم، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، منیزیم، فسفر، منگنز، روی و اسید فولیک است.

برای بررسی خواص دسر ماست و خیار و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص دسر ماست و خیار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر ماست و خیار اظهار کرد: این دسر نقش موثری در کاهش وزن افراد دارد؛ دسر ماست و خیار تشنگی را رفع و سموم بدن را هم دفع می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر ماست و خیار بیان کرد: این دسر به کاهش قند فشار و چربی خون کمک شایانی می‌کند، دسر ماست و خیار تاثیر چشمگیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر ماست و خیار حافظه را تقویت می‌کند و موجب کارکرد بهتر سیستم عصبی می‌شود؛ این دسر بوی بد دهان را هم از بین می‌برد.

عظمایی تاکید کرد: دسر ماست و خیار به علت داشتن کلسیم، منیزیم، فسفر و انواع ویتامین‌ها استخوان‌ها و دندان را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌بیوتیکی دسر ماست و خیار یادآور شد: این دسر مو‌ها را تقویت می‌کند و سبب شادابی و طراوت پوست هم می‌شود.

مواد لازم برای تهیه دسر ماست و خیار (سه تا چهار نفر)

خیار سه تا چهار عدد

ماست ۲۰۰ گرم

پیازچه ۲ تا سه عدد

سیر یک حبه

پودر آویشن یک قاشق چای‌خوری

پودر نعناع خشک یک قاشق چای‌خوری

پودر گل محمدی نصف قاشق چای خوری

پودر شوید یک قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

کشمش و پودر گردو به مقدار لازم

 

کدخبر: 392871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟