با این قرمزهای خوشمزه به جنگ پوکی استخوان بروید

سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، پوکی‌استخوان و کلسترول بالا کمک کنند.

مواد مغذی گیاهی که رنگ زیبایی به این سبزیجات می‌بخشند دارای فواید سلامت قدرتمندی نیز هستند.رنگ‌های تیره‌تر، مانند رنگ تیره چغندر، به‌طور معمول به معنای آن است که این سبزیجات از محتوای مواد مغذی گیاهی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری برخوردار هستند. این مواد مغذی به پیشگیری از سرطان، مبارزه با بیماری‌های مزمن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.سبزیجات قرمز، رنگ و افزایش ارزش تغذیه‌ای خود را از لیکوپن و آنتوسیانین دریافت می‌کنند.

لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، محافظت از چشم‌ها، مبارزه با عفونت‌ها، و محافظت در برابر آسیب دود تنباکو کمک می‌کند.همچنین، پژوهشگران پتانسیل محافظت در برابر سرطان پروستات و تومورهای دیگر را مطالعه می‌کنند. از سوی دیگر، آنتوسیانین می‌تواند از کبد محافظت کند، بینایی را بهبود ببخشد و فشار خون و التهاب را کاهش دهد.بنابر گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، به‌رغم فواید بسیار، بیشتر بزرگسالان به میزان کافی از سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ مصرف نمی‌کنند. در ادامه با برخی از مفیدترین قرمزهای دنیای سبزیجات بیشتر آشنا می‌شوید.

 

کدخبر: 383984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟