4 راهکار بهداشتی برای مراقبت از پا

۱. زدن کمی کرم یا ژل‌های آبرسان به پوست و اطراف ناخن پا باعث می‌شود خشکی این ناحیه برطرف شود. سعی کنید این کار را هر شب قبل از خوابیدن یعنی درست وقتی که پاهایتان دیگر در تماس با زمین نیست، انجام دهید. البته یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ روغن کرچک که حاوی ویتامینE است.

۲. بعد از حمام‌کردن یا شنا یا هر وقتی که پاهایتان خیس می‌شود، فاصله بین انگشتان پاهایتان را خشک کنید چون مرطوب ماندن انگشتان خطر مبتلا شدن به قارچ‌ را افزایش می‌دهد. ناخن‌های پایتان را هم باید به موقع بگیرید. می‌توانید این کار را بعد از استحمام انجام دهید که ناخن‌ها خیلی سفت نیستند.

۳. بهتر است برای پاک‌کردن لاک ناخن از محصولاتی که در مواد تشکیل‌دهنده آنها مواد شیمیایی‌ای مثل فرمالدیید یا استون وجود دارد کمتر استفاده کنید زیرا باعث خشکی ناخن پا می‌شود.

۴. گاهی ناخن پاها دچار عارضه‌ قارچ می‌شود. اگر این اتفاق به هر دلیلی افتاد، روغن درخت چای را امتحان کنید که یک ماده ضدعفونی‌کننده قوی است و به از بین رفتن قارچ کمک می‌کند. یک یا دو بار در روز این روغن را به ناخن پاهایتان بزنید. بهترین زمان این کار بعد از استحمام است که پوست در نرم‌ترین حالت ممکن است. ضمنا اگر ناخن‌هایتان حالت شکننده‌ای دارد، باید از منابع اسیدهای چرب استفاده کنید (انواع ماهی‌ها و اگر ماهی دوست ندارید، با نظر پزشکتان قرص امگا۳ بخورید).برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟