اشتباهات رایجی که در رژیم غذایی مرتکب می شوید

اگر احساس چاقی، پف کردگی و خستگی می کنید ممکن است یکی از این مشکلات کوچک، مانعی بین شما و تناسب اندامتان شده باشد.

  در حالی که تغییرات اساسی در برنامه ی غذایی، می تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد، گاهی این تغییرات کوچک هستند که نتیجه را رقم می زنند. اگر احساس چاقی، پف کردگی و خستگی می کنید ممکن است یکی از این مشکلات کوچک، مانعی بین شما و تناسب اندامتان شده باشد.

مشکل اول: زیاد نوشابه رژیمی می خورید

مطمئناً نوشابه ی رژیمی باعث می شود کالری مصرفی پایین بیاید، اما آیا ارزشش را دارد؟ در کنار بی کالری بودن خودتان را از مواد شیمیایی خالص و همچنین بدون هیچ گونه ماده ی مغذی پر کردید. اگر می خواهید نوشیدنی سالمی استفاده کنید، عسل و دارچین را در آب مخلوط و میل کنید. با این کار، هم ماده ی شیمیایی وارد بدن خود نکرده اید و هم از خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی این نوشیدنی استفاده کردید.

مشکل دوم: خودتان را با غذاهای کم چرب سیر می کنید

شاید این حرف با تمام آنچه تا امروز باور داشتید فرق داشته باشد، اما می توانید از غذاهای پر چرب و یا متعادل در چربی نیز لذت ببرید. غذاهای کم چرب همیشه باعث کاهش کالری نیستند، در برخی از این غذاها برای پر کردن جای چربی از قندها و کربوهیدرات ها استفاده شده است. می توانید یک فنجان ماست پرچرب با عسل و یا میوه های تازه میل کنید. در این صورت، برای مدتی طولانی احساس سیری خواهید داشت.

مشکل سوم: از نوشیدنی های ورزشی استفاده می کنید

در تبلیغ ها می بینید که یک ورزشکار، با خوردن نوشیدنی ورزشی چه کارها که نمی کند! اما بدانید این نوشیدنی ها سرشار از قند است. برای مثال یک بطری معمولی از نوشیدنی های ورزشی، حاوی 200 کالری است که 50 گرم آن قند است. استفاده از نوشیدنی ورزشی بعد از یک ورزش Sport بسیار سنگین، برای تامین انرژی استفاده می شود اما برخی افراد بعد از یک پیاده روی معمولی، بیرون یا روی تردمیل از این نوشیدنی ها استفاده می کنند. اگر ورزشی کمتر از یک ساعت انجام دادید و عرقتان درآمد، به جای این نوشیدنی ها آب بنوشید.

مشکل چهارم: صبحانه را نادیده می گیرید

بارها و بارها گفته شده صبحانه مهم ترین وعده است. صبحانه به بدن انرژی می دهد و فرد را برای سالم غذا خوردن در طول روز آماده می کند. کافیست صبحانه نخورید و یا آنطور که باید به این وعده اهمیت ندهید، می بینید غذا خوردنتان در کل روز با بی برنامه گی پیش خواهد رفت.

مشکل پنجم: سالاد را با سس خامه ای می خورید

سس های آماده برای سالاد معمولا در کنار پر چرب بودن مقدار زیادی قند اضافی نیز دارند که باعث می شود کالری آن ها بسیار بالا برود. تقریبا در هر وعده 180 کالری جذب می کنید، آن هم فقط از سالاد که قرار است غذایی سالم باشد. بهترین کار این است که سس سالاد را خودتان درست کنید، با این کار تا مقدار زیادی کالری را کاهش می دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟