گل اشتهاآوری که دیابت را کنترل می کند

یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی گفت: پیچ‌ اناری گل درشت، اثر اشتها آور داشته و برای کنترل قندخون و رفع خونریزی از رکتوم از آن استفاده می‌شود.

 «محسن پویان» گفت: پیچ‌اناری گل درشت، گیاهی متعلق به خانواده پیچ‌اناری است. درختچه‌ای بالارونده که به دور تکیه‌گاه چون نرده‌ها و سایر درختان می‌پیچد.

وی ادامه داد: برگ‌ها متقابل پرمانند و گل‌های آن شیپوری و شبیه گل انار است که به رنگ قرمز در فصل رویشی ظاهر می‌شوند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی در خصوص موارد مصرف این گیاه تصریح کرد: گل‌، برگ، سرشاخه‌ها و ریشه گیاه در طب گیاهی مورد استفاده دارد.

پویان گفت: گل‌های آن ترش مزه و مبرّد(سرد کننده) است. در قطع بدون علت عادت ماهیانه زنان از آن استفاده می‌شود و در برطرف کردن ترشحات سفید رنگ مهبل، خونریزی پس از زایمان و خون‌ریزی بیش از حد معمول عادت ماهانه گل‌ها اثرات شفابخش دارند.

وی اظهار کرد: گل‌ها اثر اشتهاآور داشته و برای کنترل قندخون و برطرف کردن خونریزی از رکتوم از آن استفاده می‌شود. برای مصارف دارویی گل‌ها قبل از باز شدن برداشت شده و در حرارت مناسب خشک می‌کنند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی در خصوص نحوه مصرف این گیاه تصریح کرد: از دم‌کرده گیاه به میزان یک قاشق غذاخوری پودر خشک گل و یا برگ در نصف لیوان آب جوش که تا دو مرتبه در روز از آن خورده شود.

پویان خاطرنشان کرد: پیچ‌اناری هم از گونه‌های زینتی دارویی است که پرورش داده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟