برف کوری بیماری شایع فصل زمستان/لیز خوردن دردسر روزهای برفی

راهی برای لیز نخوردن در روزهای برفی

لیز خوردن در روز‌های برفی همواره دردسرساز است؛ در حقیقت فشار پا بر روی یخ موجب افزایش ذوب یخ شده و یک لایه نازک از آب بین یخ و کفش به وجود می‌آید؛ این لایه سیال عامل لیز خوردن پا در روز‌های برفی است.

بهتر است بدانید که بهترین روش برای پیاده‌روی در روزهای برفی، قرار دادن پا به شکل عمودی روی سطوح یخ‌زده است، پایتان را روی زمین نکشید و محکم و آهسته قدم بردارید؛ همچنین از کفش‌های آج‌دار و ساق بلند استفاده کنید.

به نظر می‌رسد پوشیدن جوراب هم موثر باشد؛ افرادی که جوراب به پا داشته باشند، به نسبت دیگران کمتر روی برف و یخ لیز می‌خورند.

برف کوری چیست؟

تاکنون تجربه کرده‌اید که نگاه کردن طولانی مدت به سطوح برفی چشمانتان را اذیت می‌کند؛ باید بدانید که از سطوح برفی نور فرابنفشی بازتابیده می‌شود که قرار گرفتن بیش‌ از حد در معرض آن حتی می‌تواند به برف کوری (Photokeratitis) منجر شود؛ در برف کوری عملکرد قرنیه چشم به شدت مختل می‌شود.

استفاده از عینک آفتابی خصوصا عینک دوربسته (عینکی که کنار‌های آن نیز نیز دارای پوشش است) می‌تواند در جلوگیری از برف‌کوری مفید باشد؛ بهتر است زیاد هم به برف خیره نشوید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟