میوه ای ضد سرطان به خاطر داشتن ویتامین ث

کیوی میوه‌ای است که سرشار از ویتامین C بوده و به صورت‌های مختلفی شما می‌توانید آن را مصرف کنید. به‌صورت مربا و کمپوت در سالاد میوه، یا حتی می‌توانید آب آن را گرفته و میل کنید. اما سؤالی که این روزها زیاد مطرح می‌شود این است که کیوی را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟ برای پیدا‌کردن جواب این سؤال و اطلاع از خواص پوست کیوی با روزچین همراه باشید. کیوی غنی از ویتامین C بوده و حتی مقدار ویتامین C آن بیشتر از پرتقال است. یکی از مهم‌ترین فواید ویتامین C برای سلامتی، کاهش علائم بیماری آسم مخصوصاً در کودکان است. جالب است بدانید دانه‌های سیاه این میوه نیز مفید بوده و دارای ویتامین D هستند.کیوی میوۀ بومی کشور چین است و از این میوه به‌عنوان میوه ملی چین یاد می‌کنند، اما امروزه مردم سراسر دنیا این میوه را مصرف می‌کنند. گوشت کیوی سبز کم‌رنگ بوده و دانه‌های سیاه‌رنگ دارد. از عطر و طعم خاص و خوشمزه‌ای برخوردار است.

کشورهای چین، ایتالیا، فرانسه، نیوزلند و ژاپن از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کیوی هستند. نام این میوه در سال ۱۹۵۹ کیوی گذاشته شد. کیوی نام پرنده‌ای است که نمی‌تواند پرواز کند و بومی نیوزلند است و پوست و سیمای آن شباهت فراوانی با این میوه دارد. این اسم از سال ۱۹۷۴ به‌صورت رسمی نام تجاری میوه کیوی شد. این جمله را زیاد شنیدیم که «مصرف هویج می‌تواند از ضعیف‌شدن بینایی جلوگیری کند» اما بهتر است بدانید کیوی هم چنین خاصیتی دارد. این میوه با داشتن پیش‌سازهای ویتامین‌های A ، E و C باعث حفظ سلول‌های دستگاه بینایی می‌شود.
کیوی حاوی ویتامین A و E، کلسیم، آهن و اسید فولیک است. یک عدد کیوی متوسط ۴۶ کالری انرژی دارد. این میوه پُرزدار حاوی مقدار زیادی آنزیم حل‌کننده پتاسیم است که پاپایین نام دارد. به خاطر وجود این آنزیم در کیوی است که از آن برای نرم‌کردن گوشت استفاده می‌کنند.

رقیق‌کننده خون و جلوگیری از ایجاد پلاک خون

جلوگیری از انواع سکته‌ها به دلیل کاهش غلظت خون و تنگ شدن عروق

میوه‌ای ضد سرطان به خاطر داشتن ویتامین C و آنتی‌اکسیدان

میوه‌ای رژیمی با مواد غذایی بالا و کالری کم

دارای عناصر منیزیم، مس، آهن و فسفر بالا

تقویت سیستم ایمنی بدن به علت داشتن ویتامین C

ادرار آور است

منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است

کمک به هضم غذاها و جلوگیری از بیماری‌های معده

درمان بیماری دیابت Diabetes به دلیل کاهش سطح قند خون

جلوگیری از خس خس و سرفه به ویژه در کودکان

درمان یبوست به دلیل داشتن فیبربرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟