دموی مزاج ها بخوانند

رژیم غذایی مناسب برای افراد دموی‌مزاج/تدابیر طب سنتی برای اشخاص دموی‌مزاجبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افراد با مزاج گرم و‌ تر (دموی) حجم خون بالا و اشتهای زیادی برای غذا خوردن دارند و به همین علت معمولاً دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند. رنگ چهره آنها متمایل به قرمز است. این افراد از نظر شخصیتی، روحیه‌ای مهربان دارند و بسیار برونگرا و اجتماعی هستند. اشخاص دموی‌مزاج مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی هستند بنابراین باید از غذا‌هایی با طبع لطیف برای کاهش غلظت خون استفاده کنند.

مصرف غذا‌های سرخ‌کرده و حجیم، انواع غذا‌های آماده، شیرینی‌جات، کره، غذا‌های نشاسته‌ای، دوغ، نوشابه، آب یخ برای اشخاص دموی‌مزاج مضر است همچنین این افراد باید از استفاده زیاد از گوشت و ادویه‌های گرم مثل هل، دارچین خودداری کنند.دموی‌مزاج‌ها باید مصرف آب‌یخ، نوشابه، تخم‌مرغ، بادنجان، نوشیدنی همراه با غذا، ترشی، سرکه، سیر و چای را محدود کنند.

اشخاص دموی‌مزاج باید آب زیاد بنوشند. نوشیدن آب زیاد سبب رقیق شدن خون می‌شود و حرارت بدن را متعادل می‌کند همچنین این افراد معمولاً پرخور هستند، بنابراین باید اعتدال را در خوردن رعایت کنند. آن‌ها باید غذا‌های سرد و خنک را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانند. استفاده از محصولات حاوی جو مانند نان و سوپ جو، لیموترش، انار، غذا‌های خام به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات، زرشک، غذا‌های سبک و ساده و روغن زیتون برای افراد دموی‌مزاج مفید است.
همچنین این اشخاص باید خاکشیر، تخم ریحان، انجیر، برگ زردآلو و هلو نیز مصرف کنند.

رژیم غذایی مناسب برای افراد دموی‌مزاج/تدابیر طب سنتی برای اشخاص دموی‌مزاج

گشنیز، ریواس و ترشک
از غذا‌های با فیبر بالا استفاده کنند تا اجابت مزاج طبیعی داشته باشند.
انجام حجامت سالیانه ۲ تا سه بار برای اشخاص دموی‌مزاج بسیار مناسب است.
آن‌ها باید آب و چای را با چند قطره آب لیموشیرین‌ تازه بنوشند.
روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند یا بدوند و 6 تا هفت ساعت در شبانه‌روز بخوابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟