مصرف این ماست خوش اخلاق تان می کند

برای حفظ سلامت در فصل زمستان و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌توانید از مواد غذایی سالم و پرفایده استفاده کنید. کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامتی Health ماست را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

به ویژه ماست پروبیوتیک شامل باکتری های مفید برای سلامت بدن است و مانع از افزایش فشارخون بالا، ابتلا به سرما خوردگی، آنفلوآنزا، ریزش مو، چاقی، بالا رفتن فشار خون، گرفتگی رگ های خونی و افزایش ریسک سکته قلبی و مغزی می شود.

بررسی بر روی افراد همچنین نشان داده است که مصرف ماست می تواند بر خلق و خو نیز اثر مثبت گذاشته و سبب خوش اخلاقی، رفع استرس و افسردگی شود.مصرف ماست همچنین می تواند سبب کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر در مبتلایان به این بیماری شود.
مصرف ماست پروبیوتیک به دلیل باکتری های زنده و مفیدی که در آن وجود دارد سبب دفع نمک اضافی می شود که همراه با غذا مصرف می شود، به همین دلیل می تواند مانع از بالا رفتن فشار خون بالا شود.مصرف ماست به همراه میوه و سبزی می تواند سبب بالا رفتن ارزش تغذیه ای این ماده خوراکی شود.
از جمله میوه، سبزی و ادویه هایی که می توان همراه مواد غذایی مصرف کرد می توان، هویج، سیب زمینی، آناناس، بلوبری، شاه توت، تمشک، کرفس، خیار، سبزی نعنا و گلبرگ ،گل سرخ، فلفل و ذرت را نام برد.ماست همچنین منبع لبنیات است و سبب تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟