این نسخه سلامت 10 گزینه دارد

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای است که از برخی فواید سلامت (Health)قابل توجه بهره می برد.گریپ فروت میوه ای احیاکننده و خوشمزه است که از محتوای ویتامین C، یک نوع آنتی اکسیدان، بالایی سود می برد.

گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود. ویتامین C موجود در گریپ فروت عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و همچنین سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند و از این رو، به چربی سوزی کمک می کند.

لیمو ترش

پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق ها برای کاهش وزن اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید. همچنین شربت آب لیمو چشم ها را درخشان و پوست را با طراوت می کند.

بیرون زدگی چشم

علت بیرون زدگی چشم از حدقه ترشح بیش از اندازه‌ هورمون تیروئید است که از عوارض بیماری گریوز است. همچنین بیماری گریوز می تواند باعث اسهال، کاهش وزن و لرزش دست ها شود. دارو و جراحی می‌تواند به بهبود عملکرد تیروئید و ترشح هورمون‌ها کمک کند اما بیماری اصلی را درمان نمی‌کند. همچنین این درمان‌ها احتمال ندارد که مشکل بیرون زدگی چشم را برطرف کند.

صبحانه

صبحانه یک وعده غذایی اصلی است و باید به بهترین شکل ممکن میل شود. دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند طبیعتا سطح قند خونشان در ساعت های ابتدایی صبح پایین تر است لذا فراگیری آنها در مدرسه کاهش پیدا می کند ضمن آنکه در ساعتی بعد دچار ضعف و گرسنگی می شوند، بنابراین به عنوان آغاز روز و فعالیت افراد در تمام سنین باید صبحانه بخورند و حتما در آن مهم ترین گروه های غذایی مانند نان و غلات، پروتئین ها و سبزیجات موجود باشد. برای مثال نان و پنیر و گردو، به همراه گوجه و خیار تامین کننده یک انرژی لازم و مفید برای شروع یک روز است. باز هم توصیه می شود، والدین با تهیه یک صبحانه مقوی برای فرزندانشان به خصوص در ایام مدرسه سلامت جسمی و یادگیری کودکشان را افزایش دهند.

آلودگی هوا

طبق نتایج یک مطالعه جدید، قرارگیری در معرض آلاینده های هوا ریسک پوکی استخوان و شکستگی استخوان را در افراد مسن افزایش می دهد.

کم خونی

در دوران بارداری ممکن است دچار کم خونی شوید. زمانی که به کم خونی مبتلا می شوید، خون شما به اندازه کافی سلول های سالم قرمز برای رساندن اکسیژن به سایر بافت ها و کودک ندارد. در دوران بارداری، بدن خون بیشتری برای رشد کودک تولید می کند؛ اگر به میزان کافی آهن یا مواد مغذی دیگر دریافت نکنید، بدن قادر به تولید سلول های قرمز خونی مورد نیاز خود نخواهد بود.کم خونی خفیف در دوران بارداری طبیعی است اما کم خونی شدید ناشی از فقر آهن، کمبود ویتامین ها یا سایر علل دیگر است،کم خونی می تواند منجر به ضعف و خستگی شود. اگر کم خونی شدید بوده و درمان نشود می تواند خطر عوارض بارداری جدی مانند زایمان زودرس را افزایش دهد.

بادمجان

بادمجان حاوی مواد غذایی از قبیل انتی‌اکسیدانت‌‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و کالری کمی دارد، به طوری که یک فنجان بادمجان فقط ۳۵ کالری انرژی تولید می‌کند. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند که بادمجان را به صورت کبابی یا پخته مصرف کنیم، ناسونین به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا مواد غذایی را بهتر جذب کرده و مواد زاید را دفع کنند. دفع مواد زاید از انباشته شدن مواد سمی در بدن جلوگیری می‌کند و جلوی بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان را می‌گیرد.

سیر

سیر یک مکمل طبیعی برای کاهش وزن است چون مانع از انباشتگی چربی ها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین مصرف روزانه سیر پخته یا خام آن روشی طبیعی و خوب برای دور شدن از بیماری ها و مشکلات سلامتی Health است.

چرت زدن

چرت زدن در طول روز می‌تواند در الگوهای خواب شبانه‌تان اختلال ایجاد کند که این می‌تواند به سلامت بدن صدمه وارد کند، همانطور که انتظار می‌رود چرت زدن باعث تقویت انرژی می‌شود؛ اگر خیلی کوتاه و خیلی طولانی هم چرت بزنید، وقتی بیدار می‌شوید احساس خواب آلودگی و گیجی بیشتر می‌کنید، به همین دلیل باید روش مناسب را در پیش گرفته و تعادل ایجاد کنید.

پوکی استخوان

برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان، می‌توانید کلسیم و ویتامین D مورد نیاز خود را از رژیم غذایی یا مکمل غذایی به دست آورید،همچنین مواد غذایی منابع کامل‌تری نسبت به مکمل‌ها هستند. شیر، ماست، پنیر و سایر لبنیات سرشار از کلسیم و مواد مغذی کلیدی مانند فسفر و پروتئین برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟