9 نسخه ای که پزشکان برای گلودرد مثل مادربزرگ ها  می پیچند


غرغره کردن آب نمک
 نمک به از بین بردن عوامل مضر و باکتری ها کمک می کند.نصف یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید.این ترکیب را سه تا چهار بار در روز غرغره کنید.آب را پس از اتمام غرغره  بیرون تف بریزید.اگر مزه شور برای شما ناخوشایند است، مقدار بسیار کمی عسل به این ترکیب اضافه کنید .
چای سیر
سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کرده و عفونت را از بین می برند.مقداری سیر تازه را به اندازه متوسط برش زده و آنها را در یک لیوان بریزید.آب جوش را به لیوان اضافه کنید.اندکی صبر کرده و در شرایطی که آب همچنان داغ است، تکه های سیر را خارج کنید.افزودن یک چای کیسه ای مانند چای سبز یا یک چای گیاهی به آب داغ موجب بهبود مزه و بوی آن می شود.اندکی عسل یا شیرین کننده طبیعی دیگر را می توانید به این چای اضافه کنید .
گلودرددارچین
رایحه شیرین این محصول به باز کردن سینوس ها کمک می کند. هنگامی که با گلودرد مواجه هستید، مصرف دارچین می تواند به کاهش تولید مخاط و تنفس راحت‌تر کمک کند.یک تا یک و نیم فنجان آب را به جوش آورید و یک یا دو عدد چوب دارچین را به آن اضافه کنید و اجازه دهید سه دقیقه به جوشیدن ادامه دهد.
چوب های دارچین را خارج کرده و چای سبز یا گیاهی مورد علاقه خود را در آب جوش قرار دهید.
سوپ مرغ
سدیم موجود در آب گوشت ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد.
 آب زنجبیل
زنجبیل خلط آور است و به شل کردن و دفع مخاط از دستگاه تنفسی کمک می کند.  زنحبیل خاصیت  ضد التهابی دارد و با باکتری های بد مبارزه می کند. این ماده غذایی گردش خون را تقویت می کند، و جریان اکسیژن و دفع سموم را بهبود می بخشد. مقداری ریشه زنجبیل تازه (حدود پنج سانتیمتر) را شسته و پوست بکنید.
زنجبیل را به تکه های کوچک برش بزنید و روی آن یک کاغذ مومی قرار دهید. زنبیل ها را له کنید.سه فنجان آب را روی حرارت متوسط به جوش آورده و زنجبیل را به آن اضافه کنید.اجازه دهید پنج دقیقه به جوشیدن ادامه دهد.این ترکیب را از روی حرارت برداشته و به آن اندکی عسل اضافه کنید.
 دستگاه مرطوب کننده هوا
تنفس در هوای خشک یکی از بدترین کارها برای فردی است که گلودرد دارد. دستگاه های مرطوب کننده هوا با افزایش رطوبت هوا تنفس را تسهیل کرده و درد کمتری در گلوی خود احساس خواهید کرد.
 سرکه سیب
 سرکه سیب سرشار از اسیدیته است، که در کشتن Killing باکتری ها موثر عمل می کند. با افزودن مقداری عسل می توانید گلوی خود را هرچه بیشتر تسکین دهید.
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و بنوشید.
 کمپرس گرم
 برای تسکین درد در ناحیه گلوکافی است تا یک کمپرس گرم را روی گلوی خود قرار دهید.  مراقب باشید گرما بیش از اندازه نباشد تا به سوختگی منجر شود.
 عسل
خواص ضد میکروبی عسل می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کنند. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری عسل خام محلی را بخورید.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟