تقویت ماهیچه با قرص ورزش

به گزارش بلومبرگ، رونالد اوانز یک استاد زیست شناسی در آمریکا ادعا می کند فرمولی یافته که چربی را می سوزاند و به رشد ماهیچه منجر می شود.فرمول شیمیاییPPARD مسیرهای ژنتیکی را در بدن فعال می کند که به ورزشکار کمک می کند ورزش های آیروبیک بیشتری انجام دهد.

اوانز و همکارانش در انسیستو سالک واقع در سن دیگو این ماده شیمیایی را به موش ها تزریق کردند.در این تحقیق موش های مورد آزمایش با ۷۰ درصد کاهش چربی و افزایش ماهیچه روبرو شدند. تایید این فرمول به محققان کمک می کند تا نوعی قرص ورزش برای انسان هایی بسازند که نمی توانند به دلیل خطرات سلامتی ورزش کنند.

اوانز ۱۰ سال گذشته مشغول تحقیق برای ساخت چنین قرصی بوده است. نخستین مطالعه او در ۲۰۰۷ میلادی مربوط به تزریق داروی GlaxoSmithKline Plc به موش ها بود. این دارو به چربی سوزی و افزایش عملکرد حرکتی موشها منجر شد. اما به اعتقاد وی این دارو برای انسان مناسب نبود زیرا عوارض جانبی زیادی داشت. یکی از این عوارض بروز غده های سرطانی در موش ها بود.

طی یک دهه بعد او اشکال مختلفی از این دارو را آزمایش کرد تا فرمول شیمیایی مناسب بدون عوارض جانبی خطرناک مانند سرطان را بیابد.به هر حال داروی جدید او که از ماده شیمیاییPPARD استفاده می کند، زمانی در بدن فعال می شود که فرد حرکات آیروبیک انجام دهد.همچنین داروی جدید بدون فعال کردن نشانگرهای خطرسرطان در بدن انرژی مصرفی را می افزاید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟