تا حالا شیوه تان برای گرفتن  آب هویج نادرست بوده است  +فیلم
حجم ویدیو: 2.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12

تقویت سیستم ایمنی 

مصرف منظم یک لیوان آب‌هویج به صورت روزانه، نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی‌ می شودبلکه  قلب‌ را سالم نگه می‌دارد. هویج  منبع غنی ویتامین آ و بتاکاروتن است که آن را در دفع میکروب‌ها موثر می‌سازد. فراوانی ویتامین آ در آب‌هویج از شروع بیماری‌ها و سکته‌های قلبی جلوگیری می کند. ویتامین آ با حفظ سلامت پوشش اندام‌های داخلی از آلوده شدن آن‌ها با ارگانیسم‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند.

کاهش کلسترول

پتاسیم حاضر در آب‌هویج سطح کلسترول را کاهش داده و به این ترتیب خطر ناراحتی‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

 انعقاد خون

آب‌هویج ویتامین کا دارد که به انعقاد خون کمک می‌کند.

ترمیم زخم‌های خارجی 

ویتامین سی که به فراوانی در آب‌هویج پیدا می‌شود، به ترمیم درمان زخم‌های بدن کمک می‌کند.

 سرطان

 مصرف فراوان کاروتنوئید موجود در آب‌هویج،  ابتلا به سرطان‌های مثانه، پروستات، کولون، و سینه را کاهش می‌دهد.

سلامت استخوان‌ها

ویتامین کا موجود در آب‌هویج، برای ساخت پروتئین در بدن حیاتی است. هم‌چنین به جذب کلسیم کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود منجر به ترمیم سریع‌تر استخوان‌های شکسته می‌شود.

پاکسازی کبد

مصرف منظم این آب‌میوه‌ی خوشمزه  به دفع سموم کبد کمک می کند. وقتی کبد به خوبی عمل کند، از تجمع چربی جلوگیری کرده و به گوارش سریع مواد غذایی کمک می‌کند. این امر مانع از اضافه وزن و چاقی می‌شود.

 عفونت‌

 آب‌هویج به خاطر خواص ضدویروسی و ضدعفونی‌کننده‌اش، هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی از عفونت‌ جلوگیری و آن را درمان می کند. مصرف خوراکی آن عفونت‌های داخلی ایجاد شده در دهان، گلو، معده، روده، مجرای ادراری، و روده‌ی بزرگ را درمان می‌کند.

ضد نفخ

طبیعت ضد نفخ آب‌هویج  باعث تسکین ناراحتی های معده و روده می‌شود.

مدر

 آب‌هویج یک ادرارآور خیلی قوی است. آب‌هویج در افزایش ادرار نقش کلیدی دارد، که در نهایت به برطرف شدن تقریبا ۴٪ از چربی کل بدن کمک می‌کند. هم‌چنین اسید اوریک و صفرای اضافه را دفع کرده، سنگ‌های کلیه را از بین برده، میکروب‌های عفونت‌ساز را خارج ساخته می‌کند و کلیه‌ها را پاک نگه می‌دارد.

تنظیم سیکل

 آب‌هویج  یک ماده‌ی قاعده‌آور است و چرخه‌ی قاعدگی‌ را بهبود می دهد.

 لکه‌ی زرد

 آب‌هویج  به افراد مسن کمک می کند از خطرات تباهی لکه‌ی زرد دور بمانند  هویج سرشار از بتاکاروتن است که از طریق واکنش های آنزیمی خود را تجزیه می‌کند و به پروویتامین ویتامین آ تبدیل می‌شود.

بهبود بهداشت دهان

این آب‌میوه سرشار از ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان‌های معدنی است که لثه‌ها را تحریک کرده و سبب ترشح بیش‌تر بزاق می‌شوند. بزاق، با طبیعت قلیایی خود، با تهاجم باکتریایی در دهان مبارزه می‌کند.

شیردهی

مصرف آب‌هویج در دوران بارداری کیفیت شیر مادر را افزایش داده، آن را سرشار از ویتامین آ می‌سازد. از آن‌جایی که ویتامین آ به رشد سلول‌ها کمک می‌کند، برای رشد نوزاد بسیار مفید است.اگر سه ماه آخر بارداری آب‌هویج مصرف شود، احتمال ایجاد عفونت‌های خطرناکی که بر نوزاد اثر بگذارد، کاهش می‌یابد. گنجاندن آب‌هویج در رژیم غذایی کودک نوپای‌تان قطعا ایده‌ی خوبی است.

کاهش وزن

از آن‌جایی که مقدار اندکی کالری دارد، برای فردی که بخواهد وزن کم کند، بهترین نوشیدنی طبیعی و سالم است. آب‌هویج حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، بنابراین نیازی نیست به آن شکر اضافه کنید. آب گرفتن هویج، سیب، کرفس، و خیار با یکدیگر یک نوشیدنی سالم برای کاهش وزن را می‌سازد.

 رشد عضلات

ویتامین آ به ترمیم بدن پس از یک تمرین سخت کمک می‌کند و رشد عضلات را تقویت می‌کند. فسفر موجود در آب‌هویج، عضلات را ساخته، بازسازی و حفظ می‌کند.

 افزایش سوخت‌وساز

آب‌هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین ب کمپلکس است، که به تجزیه‌ی گلوکوز، چربی، و پروتئین کمک می‌کند. آب‌هویج به ساخت عضلات و افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کند، و به این ترتیب کاهش وزن را تسریع می‌کند. ویتامین ب کمپلکس نیز به کاهش استرس و افسردگی کمک می‌کند که معمولا مانع از کاهش وزن می‌شوند. فسفر آب‌هویج سرعت سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد، استفاده‌ی بهینه از انرژی را در بدن تضمین می‌کند، و درد پس از ورزش Sport را کاهش می‌دهد.

مقدار آهن موجود در آب‌هویج  ظرفیت حمل اکسیژن بدن را افزایشداده موجب تسریع کاهش وزن در هنگام ورزش می شود..برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟