با این ورزش باستانی عوارض سکته قلبی را از بین ببرید

کارشناسان به تازگی دریافتند انجام ورزش رزمی و حرکت‌های هماهنگ تای چی می‌تواند سبب بهبود و کاهش عوارض ناشی از حمله قلبی در مبتلایان شود.کارشناسان براین اساس به افرادی که سابقه سکته قلبی دارند توصیه می‌کنند با نظارت متخصص در کنار انجام سایر کار‌های درمانی به ورزش تای چی (tai chi)بپردازند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد حدود سه پنجم بیماران از انجام تمرین‌های توان بخشی خودداری می‌کنند، زیرا انجام این کار را ناخوشایند و سخت می‌دانند، برخی دیگر نیز به اشتباه گمان می‌کنند انجام توان بخشی سبب تشدید مجدد حمله قلبی می‌شود.

انجام توان بخشی با استفاده از ورزش تای چی شامل حرکت‌های ملایم، تکنیک تنفس عمیق، کاهش سطح استرس به حفظ تعادل و مثبت اندیشی کمک می کند و به تدریج و طی چند ماه ایجاد می‌شود و می‌تواند اثر مطلوبی بر سلامت بیماران داشته باشد.

افرادی که سابقه سکته قلبی دارند و تمرین‌های توان بخشی را انجام نمی‌دهند، ۱۸ درصد بیش از سایر افراد احتمال دارد که دوباره دچار سکته قلبی شوند، از جمله دیگر تمرین‌های ورزشی مفید برای این دسته از بیماران می‌توان شرکت در کلاس‌های ورزش هوازی را نام برد که سبب بهبود ضربان قلب بیمار می‌شود.

با وجود مفید بودن ورزش تای چی کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند تنها از ورزش برای کمک به درمان مشکل‌های خود استفاده نکنند و در کنار ورزش از دارو درمانی، مراجعه منظم به پزشک و انجام تست‌های دوره ای، رعایت رژیم غذایی و کنترل وزن نیز بپردازند.

ورزش تای چی سطح‌های مختلفی دارد و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی می‌توانند از سطح‌های اولیه و میانی آن استفاده کنند. این ورزش همچنین باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان و نیز کاهش ریسک خطر شکستگی دست و پا در سالمندان می‌شود.نتایج این یافته در مجله انجمن قلب آمریکا (the Journal of the American Heart Association) به چاپ رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟