فرمول علمی مبتلا نشدن به آنفلوآنزا

محمد انصاری‌پور  در این مورد گفت : کم کردن مقدار غذا به افزایش مقاومت بدن و پیشگیری از آنفلوآنزا کمک می‌کند زیرا مانع تجمع سموم در بدن می‌شود.مصرف انجیر و مویز به‌عنوان میان‌وعده به افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند.همچنین مصرف آشی که شامل جو، کمی برنج، سبزی جعفری، سبزی گشنیز، برگ اسفناج و برگ چغندر با روغن زیتون و نمک و کمی زردچوبه باشد, در پاکسازی بدن از مواد زائد کمک‌کننده است.

دستیار تخصصی طب ایرانی افزود :  کاهش مصرف گوشت، لبنیات، تخم‌مرغ به‌خصوص پخته‌شده و نیمرو به افزایش مقاومت بدن کمک می‌کند و بهتر است برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن، گوشت پرندگان کوچک مثل بلدرچین به‌مقدار کم مصرف شود. از میان میوه ها نیز مصرف سیب رنده‌شده با دارچین ‌بدن را از بیماری محافظت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از موادی مانند روغن گاو، اضافه کردن کمی دارچین به چای، مصرف نخودآب بدون گوشت، سیب رنده‌ شده با کمی دارچین به دفع مواد نامطلوب از بدن کمک می‌کنند که در طب ایرانی تحت عنوان تریاقات و پادزهرها شناخته می‌شوند.

دستیار تخصصی طب ایرانی یادآور شد: پرهیز از فعالیت شدید و خستگی, کم‌کردن آمیزش جنسی تا حد امکان‌, گذاشتن ظرف حاوی سرکه و پیاز یا سیر  در مکان‌های مختلف منزل, پرهیز از مصرف آب سرد, دود دادن کندر، برگ مورد و مرزنجوش در منزل, استفاده از رایحه‌های خوش, پرهیز از غم و غصه و استفاده از امور مفرح و شادی‌آور مثل گفتگو با دوستان و اقوام مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 315153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟