بین تربیت پسر و دخترانتان تفاوت بزارید

دکتر محسن ایمانی روانشناس و استاد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص تفاوت های تربیتی در بین کوکان پسر و دختر به خبرنگار رک پلاس رکنا گفت: در اولین گام باید در تفاوت بین تربیت پسر و دختر باید توجه داشت که رفتار های جنس مخلف را به کار نبرد برای مثال پسر ها زمانی از دامن استفاده می کنند باید به او بگویند این لباس به تو نمی آید نه این که با پرخاشگری آن پسر را از پوشیدن دامن منع کنند.

دکتر ایمانی افزود: برای اینکه کودکان تفاوت های خود را با جنس مخالف متوجه شوند باید از نام مناسب، نوع رفتار، آرایش اتاق مناسب با جنسیت فرزند توجه کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اولیا باید به همانند سازی یا الگو سازی توجه کنند یعنی والیدین باید به گونه ای رفتار کنند که فرزندان بتوانند با الگو گرفتن از اولیای خود رفتار های خاص خود را انتخاب کرده و انجام دهند. برای مثال در خانواده ای که پدر فوت شده است یا بنا به دلایلی پدر حضور فیزیکی ندارد پسر شخصی را ندارد که از آن الگو بگیرد و رفتار های او کم کم شبیه به مادر یا خواهر های خود می شود که برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که پسر بیشتر با پدر بزرگ، عمو و دایی خود رفت و آمد داشته باشد تا بتواند از آن ها الگو سازی کند.

یکی دیگر از نکاتی که در تربیت دختران باید رعایت شود حس فرزندپروری است که دکتر ایمانی در این خصوص گفت: با سپردن مسئولیت مراقبت از خواهر ها یا برادران یا انجام برخی از وظایف در خانه حس فرزندپروری در دختران شکل می گیرد.

وی در آخر به نوع ورزش Sport و بازی گودکان اشاره کرد و گفت: دختر ها نباید در بازی ها و ورزش هایی که هیجانت زیادی دارد شرکت کندد و بیشتر در بازی و ورزش هایی که باعٍ آرامش آن ها می شود شرکت کنند ولی این نکته در پسر ها بصورت بر عکس است و باید در بازی و ورزش هایی که هیجان بیشتری دارند شرکت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟