تا مرز سلامت فقط باید 11 گام بر دارید

در کنار این یافته جدید در گذشته نکات دیگری نیز به اثبات رسیده بود که در زیر می خوانید :
 بهبود عملکرد مغز

پیاده روی به طور خاص روی افزایش سن مغز تأثیر گذاشته و خطر ابتلا به زوال عقل و پیری و مشکلات آن را کاهش می دهد.  قدم زدن در افراد ۵۵ تا ۸۸ ساله  تأثیر مثبتی در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر دارد و  اثرات مثبتی بر  بهبود عملکرد مغز افراد عقب مانده دارد .
 تقویت استخوان ها
پیاده روی در کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان  موثر است .  زنانی که دست کم چهار ساعت در هفته راه می روند تا ۴۰ درصد کمتر دچار شکستگی لگن می شوند. در کنار ورزش Sport های سنگین مانند دویدن، پرش از مانع و وزنه برداری، پیاده روی بر استحکام استخوان ها مؤثر است .
بهبود خلق و خو
قدم زدن حال افراد  را بهتر می کند. بهترین کار قدم زدن در طبیعت و یا فضای سبز است و موجب  کاهش احساس سرخوردگی  می شود.
 بهبود گردش خون
فعالیت بدنی و پیاده روی منظم برای قلب شما مفید است. افزایش گردش خون  فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد. اگر در روز تنها 30 دقیقه قدم بزنید؛ قلب سالم تری خواهید داشت.
تقویت عضلات
عضلات بدن با افزایش سن کارایی خود را از دست می دهند که باعثاز دست رفتن  تعادل بدن و ایجاد مشکلاتی در راه رفتن می شود. این در حالی است که قدم زدن با یک حالت تأکیدی روی پاشنه ی پا  عضلات ساق پا را قوی کرده و به کارکرد بهتر آن کمک کند.
تقویت حافظه
 پیاده روی سبب بهبود عملکرد و ساختار هیپوکامپ در مغز می شود. هیپوکامپ بخشی در مغز است که حافظه کلامی و یادگیری را ساپورت می کند. یک مطالعه روی زنان ۶۵ ساله و مسن تر نشان داد، ضعف حافظه در کسانی که کمتر راه می روند بیشتر رخ می دهد.
کاهش درد
قدم زدن علائم و درد بیماری هایی مانند آرتریت و فیبرومیالژیا را کاهش می دهد.
تنظیم قند خون
 قدم زدن سطح قند خون را بهبود می دهد اما بعد از غذا خوردن این اتفاق بیشتر رخ می دهد. مطالعات نشان می دهد یک پیاده روی15 دقیقه ای بعد از غذا  به اندازه یک پیاده روی ۴۵ دقیقه ای در کاهش قند خون مؤثر است.
بالا بردن ایمنی
قدم زدن به سیستم ایمنی بدن  کمک کند.
خواب خوش
کمی پیاده روی  سبب می شود سریع تر به خواب بروید و بهتر بخوابید. به خصوص اگر از بی خوابی رنج می برید، یک پیاده روی صبحگاهی در تنظیم  ریتم شبانه روزی بدن  و بهبود خواب تأثیر مثبت می گذارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 312162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟