10 نکته روی خط سلامت

تغییرغدد لنفاوی

بزرگ شدن غدد لنفاوی یا توده در این غدد در زیر بغل یا گردن می تواند نشانه ای از سرطان(Cancer) باشد. اگر اندازه توده افزایش داشت و برای بیش از یک ماه ماندگار شد به پزشک مراجعه کنید.

تب

تب ممکن است ناشی از آنفلوآنزا باشد اما تب غیر قابل توضیح می تواند از سرطان حکایت کند. تب علامت اولیه ابتلا به سرطان خون، مانند لوسمی، و یا لنفوم است.

خستگی

این عارضه ناشی از بسیاری از بیماری ها و شرایط پزشکی است و نشانه ای از سرطان خون، روده و معده است.

سرفه مداوم

سرفه های طولانی مدت در صورت عدم ابتلا به بیماری سرماخوردگی، که بیش از سه تا چهارهفته ادامه یابد، نیاز به مشورت با پزشک دارد، بخصوص اگر شما سیگار می کشید.

کاهش وزن

کاهش وزن بدون علت نشانه ای از ابتلا به یک سرطان است. زمانی که این کاهش وزن در یک زن بدون رژیم غذایی یا ورزش Sport اتفاق می افتد، باید به دنبال علت بود. سلول های سرطانی اغلب میزان زیادی از انرژی بدن را استفاده می کنند و همین امر می تواند منجر به کاهش وزن شود.

نفخ

بسیاری از زنان تجربه نفخ را به عنوان بخشی طبیعی از چرخه ماهانه خود قلمداد می کنند. اما اگر نفخ هر روز و به مدت چند هفته ادامه یابد، باید با پزشک مشورت کرد. علائم سرطان تخمدان شامل نفخ و دیگر مسائل گوارش، و لگن است. احساس سیری به سرعت حتی اگر خیلی هم غذا نخورده باشید، و اضطرار برای تخلیه ادرار، نیاز به پیگیری از طریق آزمایش خون و سی تی اسکن دارد.

تغییرات پوستی

سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایالات متحده است و آن هم با علائمی از قبیل تغییر رنگ در پوست، خونریزی و پوسته پوسته شدن بیش از حد پوست. از آنجا که ملانوم تهاجمی ترین شکل سرطان پوست است، در صورت بروز هر کدام از این تغییرات و ماندگاری آنها به پزشک مراجعه کنید.

اشکال در بلع

این علامت ممکن است نشانه ای از ابتلا به سرطان مری باشد. پزشک شما علاوه بر معاینات فیزیکی، به احتمال زیاد دستور تست هایی مانند رادیوگرافی قفسه سینه و یا آندوسکوپی را خواهد داد.

سوء هاضمه

شاید این علامت به علت وعده های غذایی پرچرب و یا بارداری باشد اما سوء هاضمه غیر قابل توضیح می تواند از نشانه های اولیه ابتلا به سرطان مری، گلو و یا معده نیز باشد.

تغییرات دهان

لکه های سفید روی زبان یا داخل دهان ممکن است از یک بیماری پیش سرطانی به نام لکوپلاکیا خبر دهد. این وضعیت در افراد سیگاری شایع تر است و در صورت مشاهده این لکه ها باید به دندان پزشک مراجعه کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟