بهترین زمان مصرف انواع قرص ویتامین D

به گزارش رکنا، ویتامین D ، یکی از حیاتی‌ترین مکمل‌ها برای بدن است که باید در زمان مشخصی از روز مصرف گردد. بهترین وقت برای مصرف این ویتامین، ساعات معینی در طول روز است. با تنوع در انواع و دوزهای ویتامین D، روش‌های مصرف آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد. با ما همرا باشید تا در ادامه این مقاله به بررسی دقیق و جامع این موضوع بپردازیم.

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین D صبح است یا شب؟

یک سوال رایج در مورد ویتامین D این است که کدام ساعت از روز برای بهره‌گیری حداکثری از این ویتامین مهم است؟ همانطور که می‌دانیم، ویتامین D تحت تاثیر نور خورشید در بدن ساخته می‌شود. پس، زمانی که بیشترین میزان نور خورشید را دریافت می‌کنید کدام است؟ قطعا در طول روز! بنابراین، بهترین زمان برای مصرف ویتامین D، در طول روز است.

جالب است بدانید که ویتامین D برعکس ملاتونین در بدن عمل می‌کند. ملاتونین در شب‌ها بیشتر می‌شود و دریافت آن در آن بازه از شبانه روز بهتر است در حالی که ویتامین D را باید در روز دریافت کنید.

کسانی که تجربه مصرف مکمل ویتامین D را دارند، می‌دانند که این مکمل در دوزهای گوناگونی موجود است. نکته حیاتی این است که ویتامین D می‌تواند در بدن سمی باشد، بنابراین باید هر دوز را با احتیاط فراوان مصرف کرد. دوز مناسب این ویتامین توسط متخصص تغذیه یا پزشک، بر اساس شرایط فردی تعیین می‌شود.

زمان مصرف ویتامین D 50000 نیز بسته به میزان وجود این ویتامین در بدن تعیین می‌شود. افرادی که ویتامین D بدنشان در حد طبیعی است، ممکن است توصیه شود ماهانه یک قرص ویتامین D 50000 در اولین یا آخرین روز ماه مصرف کنند. اما اگر فردی دچار کمبود شدید ویتامین D باشد، پزشک ممکن است توصیه کند این قرص را هر دو هفته یک بار مصرف کند. برای افراد با کمبود شدید ویتامین D که به عنوان deficient شناخته می‌شوند، ممکن است تزریق ویتامین D یا مصرف هفتگی قرص ویتامین D 50000 توصیه شود. در هر حال، مهم است که این دوزها را به دقت رعایت کرده و هرگز فراموش نشوند.

منبع: مجله سلامتی فرطب

کدخبر: 960504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟