آیا می توانیم در تابستان مشکی هم بپوشیم؟

همه‌ی ما تمایل داریم در فصل تابستان رنگ‌های روشن مخصوصا سفید را بپوشیم. زیرا همیشه شنیده‌ایم که سفید بدن را خنک نگه می‌دارد. اما خبر خوب برای کسانی که به استایل مشکی علاقه دارند این است که رنگ مشکی می‌تواند بدن را در تابستان خنک نگه دارد. امروز در بنیتا با توضیحاتی ساده متوجه خواهید شد که چرا مشکی در تابستان هم می‌تواند یکی از رنگ‌های انتخابی شما باشد.
رنگ مشکی در تابستان
در فصل تابستان همه تمایل دارند لباس سفید بپوشند و عقیده دارند یک رنگ خنک برای تابستان است و بدن را خنک نگه می‌دارد. در مطلب ست کردن رنگ‌های تابستانی نیز به رنگ سفید اشاره کردیم. رنگ سفید، انرژی‌ گرمایی زیادی را با طول موج‌های مختلف انعکاس می‌دهد و از جذب شدن آن‌ها توسط بدن جلوگیری می‌کند. اما این توضیح کمی ناقص است. گرما فقط از طریق خورشید به بدن ما نمی‌رسد بلکه خود بدن نیز گرما تولید می‌کند و این گرما خیلی بیشتر از خورشید به بدن ما نزدیک است. هنگامی که گرمای بدن به پوشش سفید رنگ برخورد می‌کند به سمت بدن بازمی‌گردد و درواقع باعث احساس گرما می‌شود. 
با این اوصاف به نظر می‌رسد یکی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توان در تابستان استفاده کرد رنگ مشکی باشد؛ درست است که مشکی گرما را از خورشید جذب می‌کند اما گرمای بدن نیز جذب لباس مشکی می‌شود. برای اینکه اثر خنک‌کننده‌ای در تابستان داشته باشد باید یک لباس مشکی دارای ضخامت و اندازه‌ی مناسب پیدا کرد. استفاده از لباس‌های مشکی به شرایط آب و هوایی نیز بستگی دارد. هنگامی که لباس مشکی گرما را جذب می‌کند باید راهی برای آزاد کردن و منعکس کردن آن گرما نیز داشته باشد. اگر کمی باد در جریان باشد لباس‌های مشکی انتخاب خیلی خوبی برای تابستان است. مخصوصا برای افرادی که به استایل گوتیک و پوشیدن رنگ‌های تیره علاقه دارند.
لباس‌های مشکی که کمی گشاد و آزاد هستند باید برای تابستان انتخاب شوند، زیرا فضایی برای از بین بردن گرمای جذب شده از طرف خورشید و بدن دارند و با وزش کمی باد می‌شود از دست گرما خلاص شد. به علاوه اشعه فرابنفش نیز خیلی راحت‌تر جذب رنگ سفید می‌شود مخصوصا وقتی‌که با عرق بدن خیس می‌شود.
پس می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی در تابستان و انتخاب یک لباس مشکی مناسب، این رنگ را نیز در برنامه‌ی استایل تابستانی خود نیز قرار دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟