شیرینی جدید برای سفره نوروزی شما

Melting Moments

کوکی

مواد لازم:
آرد: 200 گرم
نشاسته ذرت: 60 گرم
نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر: 40 گرم
کره: 227 گرم
وانیل شکری: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه:
1. کره به دمای محیط رسیده را به مدت 30 ثانیه با همزن برقی بزنید تا باز شود. سپس پودر شکر و وانیل شکری را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه آن را با کره بزنید تا خوب ترکیب شوند.
2. آرد، نمک و نشاسته ذرت را با هم مخلوط و الک کنید. مواد خشک را به سایر مواد اضافه کنید و با دور کُند همزن بزنید. به محض این که مواد با یکدیگر ترکیب شدند، همزن را خاموش کنید. 
3. خمیر را به مدت یک ساعت در کیسه فریزر و در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. پس از آن فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از خمیر به اندازه 10 گرم برداشته و مابین دو دست گرد کنید و با فاصله بر روی سینی فر قرار دهید.
4. به کمک سر چنگال و فشردن آن بر روی خمیر، شیارهایی را بر روی کوکی ایجاد کنید. سینی فر را به مدت تقریبی 10 تا 12 دقیقه درون فر بگذارید تا کوکی ها بپزد.
5. بعد از اتمام پخت اجازه دهید کوکی ها کاملا درون سینی فر خنک شوند و سپس آنها را به ظرف اصلی انتقال دهید. می توانید در صورت تمایل مقداری پودر شکر را روی کوکی ها الک کنید.

نکته:
1. به این دلیل این کوکی را melting moment می نامند که وجود نشاسته ذرت در آن سبب لطافت بی نظیری می شود، به طوری که به راحتی در دهان آب می شود.
2. این کوکی به دلیل نداشتن تخم مرغ از ماندگاری بالایی برخوردار است.
3. خمیر این کوکی را می توانید به مدت یک ماه درون محفظه پلاستیکی و در فریزر نگهداری کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟