داروهای غیرمجاز ماهواره ای را بشناسید

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه خود با اشاره به اینکه این دارو و مکمل های ماهواره ای غیرمجاز حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین می باشند که عوارض جبران ناپذیری را برای مصرف کننده ایجاد می کند؛ نام های تجاری متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پاتینت لاین، آلترا لیپولاین، اکس انا دراین و مجیک اسلیم را از داروهای غیرمجاز لاغری برشمرد.
بنا بر این گزارش، همچنین متریم، ریلاکر، لیپولاین، اکس انادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکر، لیپودراین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالای آدی فین و بوتانیکال اسلیمینگ نیز از دیگر دارو های لاغری ماهواره ای هستند که در برخی از قرص های روانگردان وجود داشته و موجبات اختلالات روانی در مصرف کننده را فراهم می آورند.
فروشندگان دارو و مکمل های نام برده با تبلیغات زیاد تلاش می نمایند گیاهی بودن یک فرآورده را مترادف با عدم وجود عارضه قرار داده و باعث فریب اذهان عمومی شوند.
در این مطلب با اشاره به تنوع زیاد این دارو و مکمل های به اصطلاح لاغری آمده است: اکثر آن ها مانع اشتهای افراد می شوند کما اینکه عموم ترکیباتی که در این داروها وجود دارد شامل موادی است که باعث بروز مشکلات روانی در فرد می شود و در برخی از افراد را دچار مشکلات گوارشی می کند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواسته است به دلیل اشتیاق برای بدست آوردن وزن مناسب در کمترین زمان به سمت محصولات اینچنینی نروند که قطعا پس از مواجه با در بسته متوجه نا آگاهی و ساده اندیشی خود درباره شبکه های ماهواره ای خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟