3 راه موثر  و ساده برای رفع خستگی از چهره

خواب شبانه راحت و کافی، یکی از راه‌های مراقبت از پوست در طول شب است که تاثیر زیادی در بازسازی پوست صورت و بدن دارد.
یک توصیه مهم این است که حتما در شبانه روز به مقدار کافی استراحت کنید تا دچار بیماری و خستگی مفرط نشوید. اما اگر راهی برای جلوگیری از مشکل وجود ندارد، بهتر است راه‌کارهای موثر در کاهش خستگی بدن و چهره را بدانید و در طول روز به آن عمل کنید.

1. کمپرس آب سرد
برای رفع خستگی چشم‌هایی که تا دیر وقت نخوابیده‌اند، بهتر است از یک کمپرس آب سرد استفاده کنید. شستن صورت و چشم‌ها با آب یخ، گذاشتن 2 برش خیار سرد روی چشم‌ها و یا یک کیسه یخ روی چشم‌ها در کاهش پف چشم‌ها، قرمزی و اثرات دیگر خستگی موثر هستند و شما را سرحال می‌کند.
کمپرس آب سرد باعث تحریک عروق و مویرگ‌های اطراف چشم می‌شود.

2. آب بنوشید
کم خوابیدن و نخوابیدن به میزان کافی باعث خستگی بدن و چهره می‌شوند، بنابراین با کم نوشیدن آب، آن را بدتر نکنید و اوضاع پوست و صورت خود را وخیم‌تر نسازید. اگر به اندازه کافی نمی‌توانید بخوابید، پس لااقل به اندازه کافی آب بنوشید.
نوشیدن آب باعث می‌شود پوست اطراف چشم و به طور کلی صورت و بدن، کاملا هیدراته شوند و خطوط ریز آن برطرف گردد. این باعث می‌شود جمع شدگی چشم‌ها در اثر بی‌خوابی کاهش یابد و خستگی از چهره زدوده شود. ضمن اینکه نوشیدن آب، باعث برطرف شدن خستگی نه تنها از چهره، بلکه از کل بدنتان هم می‌شود.
(تشخیص کمبود آب در بدن)

3. مرطوب کننده بزنید
به پوست صورتتان مرطوب کننده بزنید تا اثرات خستگی از چهره‌تان برطرف گردد. اولا موضوع مهم در استفاده از مرطوب کننده این است که برای اینکه مرطوب کننده را به پوستتان منتقل کنید، مجبور هستید پوستتان را کاملا ماساژ دهید و این برای تحریک گردش خون در پوست بسیار عالی و موثر است و رنگ چهره را باز می‌کند.
دوما هم اینکه با استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب و مرغوب، می‌توانید پوستتان را هیدراته کنید و از خشکی آن بکاهید. خشکی پوست باعث جمع شدن آن و ایجاد حالت خستگی در آن می‌شود. 
به دنبال استفاده از مرطوب کننده برای صورت، می‌توانید از یک محصول روشن کننده مناسب هم کمک بگیرید تا پوستتان را روشن کند و از کدری و مات بودن آن بکاهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 261079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟