با خواص بی نظیر گل سرخ آشنا شوید


۱-پوستتان را تمیز می کند 
گل سرخ دارای بوی فوق العاده ای است و همین رایحه آن می تواند پوست شما را به حالت طبیعی خود حفظ کند. دلیل اصلی این امر هم وجود آنتی اکسیدان در گل سرخ است که از پوست در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. پوست صورت خود را با پودر گل سرخ و عسل پاک کنید سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید این امر موجب روشن تر شدن پوست صورتتان می شود.

۲- کنترل چربی پوست با ماسک گل سرخ 
بسیاری از مرطوب کننده های صورت دارای الکل یا فندق در خود هستند که این عمر باعث خشک شدن شدید پوست می شود. گل سرخ باعث نرم شدن پوست صورت می شود از آنجایی که این گل سرخ برای پوست خاصیت نرم کنندگی دارد باعث نرم شدن پوست و شاداب نگه داشتن آن می شود.
می توانید یک مقدار گل سرخ تازه یا خشک شده را با کمی آب قاطی کرده و بجوشانید. به این شکل آب را شروع به جوشاندن کنید سپس گل های سرخ را داخل آن بریزید بگذارید حدود ۳۰ دقیقه به جوش بیاید. بعد از اینکه به جوش آمد آنرا از روی اجاق برداشته و سپس در شیشه اسپری ریخته وقتی تعریق انجام شد آنرا بر روی صورت خود بیافشانید.

۳- ماسک گل سرخ برای طراوات و رفع افتادگی پوست
۷۰ سی سی آب مقطر در حال جوش را روی ۳۰ گرم غنچه گل سرخ ( تازه یا خشک)ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. این مخلوط را از صافی ریزی عبور داده و گل ها را خارج نموده و با چاقوی تیزی خوب خرد کنید. سپس دوباره گل ها را به آب مقطر برگردانده و پس از آن که آن را کمی گرم کردید، ۳۰ گرم جوی پرک آسیاب شده و ۲۰ گرم عسل را اضافه کنید.حال مخلوط فوق را خوب ورز دهید تا به صورت خمیری شکل در آید.
سپس پوست صورت و گردن و سینه را تمیز نموده و مقداری از این ماسک خمیری شکل را بر روی این نواحی بمالید (از مالیدن آن به دور چشم خودداری کنید). پس از۳۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.
مواد موجود در گل سرخ باعث رفع افتادگی پوست شده و به آن طراوت می بخشد. به علاوه گل سرخ توانایی برطرف کردن جوش ها و سایر اختلالات پوستی را دارد.در ضمن مواد فعال کننده ی موجود در عسل باعث ترمیم و تجدید سلول های پوستی می شوند.

۴- مرطوب کننده – تسکین دهنده
گل سرخ ارگانیک برای همه نوع پوستی مناسب است و استفاده از آن سبب مرطوب سازی پوست می شود و این برای پوست های حساس بسیار مناسب می باشد. روغن موجود در گل سرخ باعث می شوند تا رطوبت به طور مستقیم وارد سلول های پوست شود و به آن ها آب رسانی شود.
یک چهارم لیوان گل سرخ خشک شده را با ۱ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. ۱۵ دقیقه بگذارید این ماسک روی پوست خود بماند.

۵- از بین بردن لکه های صورت با ماسک گل محمدی
گل سرخ غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان هاست. ویتامین C باعث افزایش کولاژن پوست می شود و باعث سفت تر شدن سلول های پوست صورت می شود. این باعث می شود تا آکنه ها و لکه های روی صورت به راحتی از بین بروند.

۶- ماسک گل سرخ و گوجه فرنگی یا خیار برای رفع جوش
یک قاشق غذاخوری گل سرخ پودر شده را با نصف فنجان آب و نصف فنجان آب گوجه فرنگی یا آب خیار به خوبی مخلوط کرده و آن را روی پوست صورت و گردن قرار داده و بعد از۳۰ دقیقه آن را بشویید این ماسک در صورتی که هر هفته یک تا دو بار روی پوست قرار داده شود جوش ها را از بین برده و در محو کردن چین و چروک های صورت موثراست.

۷-حمام گل سرخ
گلبرگ رز یک فنجان • عصاره گل سرخ یک دوم فنجان • شیر نارگیل یک دوم فنجان همه این مواد را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط می توانید به عنوان یک لوسیون ایده آل در وان حمام تان استفاده کنید. کمی از این مخلوط را در وان بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان استراحت کنید. سپس بدن تان را آبکشی کنید و مرطوب کننده بزنید.

۸- جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست 
گل سرخ خشک دارای خواصی است که باعث می شود پوست تا عمق آن تمیز شود. باعث از بین رفتن کثیفی و سلول های مرده پوست صورت می شود. گل سرخ ارگانیک را پودر کنید. سپس آنرا بر روی منافذ پوست خود قرار دهید.

۹-ماسک گل سرخ ، ضد التهاب طبیعی
در گل سرخ ماده ای وجود دارد که می تواند باعث آرام شدن التهاب پوستی مانند آکنه شود. گل سرخ یا روغن آن را بروی پوست سرخ یا باد کرده قرار دهید و ببینیند چگونه قسمت سرخ شده آرام می شود.

۱۰-ضد آفتاب طبیعی
ویتامین C موجود در گل سرخ می تواند از پوست صورت در مقابل اشعه های آفتاب محافظت کند. ویتامین باعث افزایش مقاومت پوست در برابر UV آفتاب می شود. گل سرخ را بر روی بدن و پوست صورت خود بمالید و خواهید دید که چگونه از آفتاب سوخته شدن پوست جلوگیری می کند.

۱۱- کمک به افزایش رشد مو 
گل سرخ باعث تقویت فولیکول های مو می شود و باعث افزایش رشد مو ها می شود. همچنین گل سرخ نرم کننده فوق العاده ای برای مو ها است. گل سرخ را بر روی پوست سر بمالید این امر باعث افزایش گردش خون بر روی پوست سر می شود و باعث تحکیم موها می شود.

۱۲- درخشندگی پوست با ماسک گل سرخ
گل سرخ خواصیت آرام بخشی دارد این خاصیت باعث می شود که استرس دور شود و دور شدن استرس باعث می شود که پوست صورت حالت درخشندگی به خود بگیرد.

۱۳-پیشگیری از آکنه با ماسک گل سرخ
گل سرخ باعث آرام شدن آکنه هایی که باعث ایجاد خارش می شوند می شود. گل سرخ یک آنتی باکتریال قوی است که باعث مبارزه با آکنه و جرم Crimeهای صورت می شود.

۱۴-ماسک کششی پوست
یک مشت پودر گل سرخ ۲۵ گرم آب و نصف قاشق چایخوری پودر آگارآگار را مخلوط کنید
ابتدا گیاه را با آب جوش خیسانده به مدت یکساعت تامل کنید محلول را تصفیه و مقدار ۷۰ گرم آن را جدا کرده پودر آگارآگار بیافزایید بهم زده و مخلوط را در ظرفی روی آبجوش قرار دهید تا گرم شود و مجدداً به هم بزنید این ماسک آماده استفاده برای پوست صورت و گردن است. بعد از ۲۰ دقیقه ماده سفت شده را بلافاصله با حوله نم دار خیس کرده و از پوست جدا کنید با آب گرم فراوان شستشو دهید و خشک کنید این ماسک به هلتار و پیشتن معروف است.

۱۵-لوسیون گل سرخ
در ظرفی ۲ قاشق چایخوری موم را گرم کنید و ۲ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید، یک فنجان گلاب و عصاره گل سرخ را کم کم به آن اضافه کنید و بگذارید محلول کمی غلیظ شود.
از این ترکیب می توانید به عنوان لوسیون بدن استفاده کنید. روغن بادام و گلاب به عنوان یک مرطوب کننده٬ ایده آل عمل می کند.

۱۶-کرم گل سرخ
یک قاشق چایخوری موم را گرم کرده و یک قاشق چایخوری لانولین را به آن اضافه کنید. بعد از کمی گرم شدن٬ ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین٬ ۲۰­- ۱۰ قطره عصاره گل سرخ را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد. بعد از این که غلیظ شد٬ بگذارید سرد شود و به عنوان کرم از آن استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟