گفتگو با ساقدوش های مرد تبهکاری که با میلیاردها دلار از ایران گریخت+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 240.89M | مدت زمان ویدیو: 00:16:20

به گزارش رکنا، سردار عباسعلی محمدیان رییس پلیس Police آگاهی تهران با اعلام این خبر به رکنا گفت: متاسفانه کلاهبرداری از طریق فعالیت های هرمی در سطح جامعه ادامه دارد و باید شرکت های رسمی و داخلی را جدا از فعالیت های غیر رسمی دانست.

سردار محمدیان افزود: کسانیکه فعالیت هایشان زیر زمینی یا منشاء فعالیت هایشان را در فضای مجازی یا خارج از کشور مطرح می کنند قطعا همان شرکت های کلاهبرداری و فاقد مجوز است.

وی ادامه داد: ماموران با دریافت اخبار و اطلاعات و شکایت هایی که در دادسرای ناحیه 31 تهران مطرح شده بود متوجه فعالیت یک شرکت کلاهبرداری شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران گفت: در تحقیقات مشخص شد فعالیت این شرکت در فضای مجازی و سرور آن در خارج از کشور بوده و نوع فعالیت شان مجرمانه است.

محمدیان گفت: در این شرکت سرمایه گذاری پول ها به صورت ارز و حساب های الکترونیکی صورت گرفته است و در کاوشگری های ماموران مشخص شد که این شرکت سود پولهای سرمایه گذاران را به حساب افراد واریز نکرده و ادعا کرده است که سود پول ها به سرمایه اولیه آنها اضافه شده است.

وی اظهار کرد: ماموران با توجه به اقدام مجرمانه این شرکت با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات ضربتی، 13 تن از اعضای اصلی این باند که برخی از آنها سابقه فعالیت در شرکت های هرمی را داشتند دستگیر کردند.

سردار محمدیان ادامه داد: در نخستین مرحله 100 نفر برای شکایت به دادسرای ناحیه 31 مراجعه کردند اما باید تعداد افراد سرمایه گذار و گرفتار شده در این شرکت فریبکارانه بیشتر باشد.

آخرین اسم این شرکت که برای آن نامگذاری کرده اند به نام گلدن گرین است که قبل از آن با اسامی دیگری فعالیت هایشان را ادامه می دادند و کسانیکه به این شیوه و تحت عنوان سرمایه گذاری و هر تجارت دیگری در فارکس سرمایه گذاری کرده اند به اداره 14 پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی یا دادسرای ناحیه 31 تهران مراجعه کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: مبلغی که شاکیان اعلام کرده اند بیش از 10 میلیارد تومان است و احتمال می دهیم با توجه به دیگر افرادی که در این شرکت گرفتار شده اند مبلغ بیشتری کلاهبرداری شده است.

سردار محمدیان در پایان به رکنا گفت: مردم برای فعالیت های اقتصادی با افراد با تجربه و متخصص مشورت کنند چون بیش از 90 درصد از این نوع فعالیت ها اقدامات مجرمانه و کلاهبرداری است.

گفتگو با 2 متهم اصلی پرونده:

محمد که مهندس عمران است به عنوان آموزش دهنده این سیستم به رکنا گفت: وارد یک شرکت شدیم که در بازار تبادلات ارزی و فارکس فعالیت می کرد که از این شرکت ها زیاد است و خیلی از آنها به  شیوه هرمی فعالیت می کنند. این شرکت که من در آن کار می کردم به نام گلدن گرین بود که تازه شروع به کار کرده بود و ادعا می کرد که از سرمایه گذارها پول می گیرد و در بازار فارکس سرمایه گذاری می کند و سود آن را به افراد می دهد.

وی افزود: افراد زیادی وارد این سیستم شدند و مدارک کاملا درست بود، هیچ مشکلی نداشت و خیلی از افراد تحصیل کرده با توجه به مدارکی که بود به این شرکت اعتماد می کردند و از نظر اعتباری و قانونی ظاهراً مشکلی نداشت اما پس از حدود 8 ماه کار کردن شرکت ناگهان محو شد و افرادی که این شرکت را اداره می کردند ناپدید شدند و افراد زیادی سرمایه شان را از دست دادند.

محمد ادامه داد: من خودم سرمایه گذاری نکردم و فقط قرار بود پس از یکسال آموزش هایی که به 3 نفر می دادم تا سیستم را به دیگران توضیح دهند پولی دریافت کنم که شرکت خیلی زود جمع شد.

آموزش دهنده این سیستم گفت: من با افراد سردسته این سیستم دوست بودم و همه فکر می کردیم شرکت واقعی است، فکر می کنم چند صد نفر وارد این مجموعه شدند و من کارم را از دی ماه سال گذشته شروع کردم.

محمد گفت: هر چه هشدار بدهیم بی فایده است چون مردم طمع می کنند ولی اگر می خواهند راحت و بدون دردسر زندگی شان را ادامه دهند مثل همه مردم زندگی عادی خود را داشته باشند تا گرفتار این سیستم های طمع کارانه نشوند.

این جوان تحصیلکرده گفت: من مسئول آموزش بودم و روزهای آخر وقتی می دیدم افراد سودهای زیادی می گیرند وسوسه شدم تا خودم و خانواده ام در شرکت سرمایه گذاری کنیم که خوشبختانه کار جمع شد.

شرکت به خاطر اینکه در فضای مجازی کار می کرد نیازی به دفتر کار نداشت و اگر می خواستیم توضیحی در مورد سیستم بدهیم در خانه یا محل کار افرادی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند پلن سوددهی شرکت را معرفی می کردیم.

مهدی یکی دیگر از افرادی که در شرکت گلدن گرین فارکس (G.G.f) فعالیت داشته و ادعا می کند خودش یکی از مالباخته های این شرکت هرمی است با اتهام معاونت در فعالیت شرکت هرمی دستگیر شده است به رکنا گفت: من سرمایه ام را ابتدا به دوستم دادم تا در کار پدرش سرمایه گذاری کند که پس از آن دوستم شرکت گلدن گرین فارکس را به من معرفی کرد و سرمایه ام را در حساب شرکت ریخت.

وی افزود: شروع کارم 5 هزار دلار بود ولی این سرمایه به 200 میلیون تومان رسید و هیچ برداشتی نکردم و همه پولها سرمایه گذاری شده بود و اصلا فکر نمی کردم یکی از دوستان قدیمی ام قصد کلاهبرداری از من داشته باشد.

مهدی گفت: این شرکت در زمینه بازار ارز بود و شما پولتان را در اختیار شرکت قرار می دادید که از طرف شما در بازار ارز با توجه به فعالیتی که داشت سرمایه گذاری کند و سود افراد با توجه به قراردادی که با افراد می بست بین 5 تا 12 درصد متغیر بود ، یعنی به سرمایه گذاری اولیه شما ارتباط داشت که برای شروع حداقل 500 دلار بود.

وی ادامه داد: در فضای مجازی وقتی می خواهید با یک شرکت خارج از کشور کار کنید پول باید به صورت اینترنتی یا الکترونیکی باشد که از طریق صرافی های مجاز الکترونیکی که دارای مجوز از سوی دولت هستند انجام می شود که همه این مراحلی که به ما گفته بودند به صورت واقعی به اجرا نرسید و دوستم ناپدید شد.

بنا به این گزارش، تحقیقات ویژه پلیسی برای دستگیری دیگر اعضای اصلی این شرکت سرمایه گذاری در اداره 14 پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حجم فایل صوتی: 14.65M | مدت زمان فایل صوتی: 00:16:00
کدخبر: 245060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟