در این شهر، باند‌های خلافکار به جنگ کرونا آمدند

به گزارش رکنا و به نقل از رسانه فارسی زبان؛ یک کشیش در کیپ‌تاون، پایتخت آفریقای جنوبی از کمک باندهای خلافکار برای توزیع مواد غذایی در یک منطقه فقیر و پرخشونت پایتخت بهره گرفته است تا در شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، به خانواده‌ها غذا برساند.

یک مرد ۳۵ ساله که عضو یکی از باندهاست می گوید در وضعیت عادی باندهای دیگر اگر او را در این منطقه ببینند به روی او شلیک می کنند اما در وضعیت فعلی او و اعضای باندهای دیگر در حال پخش نان، آرد و سبزیجات به خانواده‌های فقیری است که در اثر تعطیل شدن کسب و کارها بیکار شده اند و به سختی می توانند غذای روزانه تهیه کنند.

دنی یکی از اعضای ارشد باند « Hard Livings» می گوید:‌ «ما اعضای باندها تصمیم گرفته‌ایم برای کمک به مردم با هم کار کنیم و همانطور که می بینید مشکلی با هم نداریم.»

این پروژه به ابتکار اندی استیل اسمیت، یک کشیش استرالیایی معروف به «کشیش باند» راه‌اندازی شده است.

این کشیش می گوید: «به محض اینکه به این بچه‌ها فرصتی برای انجام کارهای خوب داده شد، آنها از این فرصت با آغوش باز استقبال کردند و هر کاری می کنند تا این وظیفه را انجام دهند.»

باندهایی که در این پروژه مشارکت می کنند می توانند غذا دریافت کنند و به نظر می رسد که از ایفای نقش رابین هود مدرن لذت می برند.

در این شهر، باند‌های خلافکار به جنگ کرونا آمدند

با این حال همه از کار آنها استقبال نمی کنند. جی.پی. اسمیت که در دفتر شهردار کیپ‌تاون بعنوان مسئول امنیتی کار می کند می گوید تجارت واقعی این باندها قتل، اخاذی، قاچاق مواد مخدر و اسلحه و به فساد کشاندن پلیس و قضات است. او می گوید که این باندها سال گذشته ۹۰۰ فقره قتل مرتکب شده‌اند.

اسمیت می افزاید: «هیچ کدام از اقدامات آنها تنها به این دلیل که که گانگسترها ناگهان تصمیم گرفته‌اند که کارهای خوب انجام دهند، به یکباره پاک نمی شود. هراس و نگرانی‌ایی که این باندها در طول چند دهه در محلات ایجاد کرده‌اند با توزیع چند تکه نان، فراموش نمی شود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟