گفتگو با دختر جوانی که اجساد کرونایی های قم را غسل می دهد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 55.79M | مدت زمان ویدیو: 00:07:36

به گزارش رکنا، زهره زاهدی کارمند بیمه و دانشجوی طلبگی در قم که علاقه زیادی به هنر هم دارد حالا در غسالخانه مشغول به غسل دادن فوت شدگان کرونایی است. او می گوید: کسانی که مثل من اقدام به این کار کرده اند حق نداریم ذره ای تفاوت قائل شویم در کیفیت غسل جسد نسبت به کسی شغلش این کار است. 

این دختر داوطلب ادامه داد: اگر تصمیم گرفتم در غسالخانه میت ها را غسل بدهم حالا دیگر وظیفه ام است نباید کم کاری کنم که خدایی نکرده خانواده میت از کار من راضی نباشند و پیش خودشان بگویند که ای کاش شخصی که وظیفه اش است این کار را انجام می داد نه این خانم جهادگر؛ این کار به این خاطر که باید میت را چند مرتبه جابه جا کنی، شخصی که غسل را انجام می دهد عرق خواهد کرد، این یکی از سختی این کار است.

وی گفت: هنگامی که مرده را غسل می دهم نخستین نگاهم به صورت آنها می افتد و به این خاطر که ما فرق مرده و زنده را در خواب متوجه نمی شویم آن لحظه فکر می کنم میت زیر دستانم زنده است.

زاهدی به این نکته اشاره کرد که وقتی اسم میت می آید فکرمان به یک جسد ملافه پیچ می رود و به این خاطر که نمی دانیم داخل آن ملافه چیست، این موضوع را ترسناک می کند.

وی ادامه داد: زمانی که لباس میت را پاره می کنم خیلی اذیت کننده است، آن لحظه اسم خدا را به زبان می آوریم اما فکرش را کنید لباس روی تن پاره می کنیم حسی خوبی به من نمی دهد؛ می دانید مواجه شدن به کسی که هیچ دفاعی از خودش ندارد و به دلیل نداشتن لباس از من که آنها را غسل می دهم خجالت می کشند، واقعا دردناک است. ( خانم زاهدی به این دلیل که غسال ها اعتقاد دارند زمانی که میت را غسل می دهند فوت شده در حال تماشای آنها است طوری در مورد میت ها صحبت می کند که شاید فکر کنید یک شخص زنده را غسل می دهد )

این جهادگر می گوید: هنگامی که کبودی، خراش و زخم های روی بدن آنها را لیف تمیز می کنم هیچ صدای از آنها در نمی آید، این تناقض آدم را از این رو به روی دیگری تغییر خواهد داد. شما دست میت را میگیری اما او دست شما را نمی گیرد هیچ حسی از میت به شما منتقل نمی شود به هیچ چیز واکنش نشان نمی ده پس او (میت) بی آزار و بی پناه ترین آدم شخص است. وسط غسل اگر دیگری را انجام بدهم او (میت) ناراحت می شود که چرا من را در وضعیتی قرار دادی که تنها در این مکان منتظر بمانم، برای همین زمانی که میت را می آورند ما استرس داریم که زودتر غسل او را انجام بدهیم.

وی در آخر گفت: من به شدت به سلامت روح و جسم اعتقاد دارم و برای سلامتی ورزش لازم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟