گانگستر فوق لاکچری فیسبوک دستیگیر شد / این مرد حسرت به دل خیلی ها گذاشته بود

به گزارش رکنا ؛  طبق اعلام علی یرلی کایا، وزیر کشور در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) در تاریخ ۳ نوامبر هاکان آبیک، رهبر باند جنایتکار کومانچرو (Comanchero) است که جرایمی از جمله قاچاق مواد مخدر سرقت مسلحانه آتش سوزی آدم ربایی پولشویی و قتل در سوابق شان دیده می‌شود.

طبق اعلام وزیر کشور باند ۳۷ نفره کرمانچرو در رادار مقامات استرالیا نیوزیلند و آمریکا قرار داشته و آییک بیش از یک دهه فراری بوده است. عمده جرم او و باندش، انتقال مواد مخدر به صورت گسترده از آمریکای جنوبی به کشورهای استرالیا، هنگ کنگ، کره جنوبی، هلند و آفریقای جنوبی عنوان شده است.

آییک و باند کومانچرو همچنین سابقه پولشویی در ترکیه را نیز داشته اند. در همین راستا و براساس گزارش هیئت بررسی جرایم مالی ترکیه (MASAK)، مقامات کشور، دارایی‌های ۵۵ فرد مرتبط با فعالیت‌های این باند به ارزش تقریبی ۴.۵ میلیارد لیر را در ترکیه ضبط کردند.

او از این جهت گانگستر فیسبوک لقب گرفته بود که در سال‌های گذشته سبک زندگی لوکس خود شامل خانه‌ها و خودروهای گران قیمت و تفریحات افراطی را در پست‌های فیسبوکی اش به نمایش می گذاشت. وی که فرزند یک خانواده مهاجر ترکیه ای به سیدنی است از سال ۲۰۰۵ از سوی مقامات استرالیا تحت نظر بود.

 

 

کدخبر: 944221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟