کوسه این مرد را تکه و پاره‌ کرد ولی او زنده ماند + عکس

یه گزارش رکنا،رادنی فاکس یکی از آن افرادی است که توانست سال ۱۹۶۳ از حمله هولناک کوسه ‌ای در سواحل استرالیا جان سالم به‌در برد. درواقع این حمله، در تاریخ حملات کوسه در استرالیا، بدترین نوع آن بود.

رادنی فاکس وقتی ۲۳‌ساله و در ساحل آلدینگا، ۵۰ کیلومتری جنوب آدلاید مشغول ماهیگیری بود، کوسه‌ سفید بزرگی به او حمله کرد و او را به درون آب کشاند.

فاکس که اکنون در دهه ۸۰ سالگی‌اش است، آن روز را به‌خوبی به یاد دارد. او می‌گوید، «در آن زمان که کوسه حمله کرد، من در مسابقه شکار ماهی با نیزه شرکت کرده بودم که ناگهان کوسه سفیدی به من حمله کرد و چنان ضربه محکمی به قفسه سینه‌ام زد که احساس کردم یک قطار بهم زده است. سپس کوسه مرا به زیر آب کشاند و در آن لحظه برای رهایی خود، با دست ضربه محکمی به سر و چشمش زدم. یک آن، کوسه رهایم کرد اما بعد با شدت بیشتری با دهان باز به من حمله کرد. این صحنه ترسناک‌ترین چیزی بود که در عمرم دیده بودم. من هیچ وسیله دفاعی همراه خود نداشتم. از سینه‌ام خون بسیاری می‌آمد و اطرافم پر خون شده بود و با خود فکر کردم همه چیز تمام شد! با اینحال دست از تلاش برنداشتم و این بار ضربه محکم‌تری به سرش زدم اما کوسه آنقدر قوی بود که نمی‌توانستم امید رهایی داشته باشم. در همان لحظات ناامیدی، قایق نجاتی به ما نزدیک شد و من را از دست کوسه خشمگین نجات داد.»

رادنی فاکس با دیافراگم و تیغه شانه سوراخ‌شده، ریه پاره‌شده و جراحت‌های دیگری در قفسه سینه، طحال، معده و شکم به بیمارستان منتقل شد اما او به‌طور معجزه‌آسایی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

اکنون رادنی فاکس هنوز روی آب کار کرده و به کمک افرادی می‌رود که سوانح دگرگون‌کننده‌ای را مرتبط با آب از سر گذرانده‌اند.

حمله کوسه

حمله کوسه

کدخبر: 929547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟