اتفاق وحشتناک در دبیرستان دخترانه ! / تصمیم هولناک پدر دختر دانش آموز در مشهد !

 لحظاتی بعد زنگ تلفن نیروهای امدادی و پلیس 110 به صدا درآمد و گزارش تکان دهنده‌ای در بیسیم‌های امدادگران پیچید. خودروهای آتش نشانی و پلیس آژیرکشان وارد دبیرستان شدند و بلافاصله عملیات نجات را آغاز کردند. آتش‌نشانان لباس‌های آغشته به بنزین مرد مذکور را شست و شو دادند تا از بروز یک فاجعه جلوگیری کنند. از سوی دیگر نیز نیروهای گشت کلانتری قاسم آباد در اطراف مرد خشمگین حلقه زدند که در حیاط مدرسه حضور داشت.

نیروهای انتظامی بی‌درنگ مراتب را به مقام قضایی در ناحیه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اطلاع دادند و با کسب دستورهای ویژه تحقیقات خود را درباره این ماجرای هولناک آغاز کردند. مدیر مدرسه درباره چگونگی این حادثه گفت: فردی به هویت «ر-د» که پدر یکی از دانش آموزان است، هفته قبل دخترش را در مدرسه ثبت نام کرده بود اما امروز یازدهم شهریور دوباره به مدرسه آمد و گفت کار دارم. من هم به اتفاق او به داخل دفتر مدرسه رفتم که ناگهان بطری بنزین را بیرون آورد و قصد داشت با بستن در دفتر مرا آتش بزند! من هم با فریاد از همکاران کمک خواستم که در همین حال آن مرد بنزین‌ها را روی خودش ریخت و تهدید به خودسوزی کرد. در این شرایط بود که با پلیس و نیروهای امدادی تماس گرفتم...

بررسی‌های بیشتر ماموران انتظامی بیانگر آن بود که لباس‌های مرد مذکور آغشته به بنزین است و باقی مانده بنزین‌های داخل بطری نیز در دست مدیر مدرسه قرار داشت که تحویل پلیس شد. در همین حال گزارش امدادگران آتش نشانی که هنوز در محل حضور داشتند هم  بیانگر آن بود که آن ها لباس‌های آغشته به بنزین مرد خشمگین را برای جلوگیری از یک فاجعه تکان دهنده شست و شو دادند و نیروهای اورژانس ۱۱۵ نیز به دلیل حضور به موقع عوامل انتظامی و پیشگیری از آتش افروزی وحشتناک به ایستگاه خود بازگشتند. طولی نکشید که با انجام تحقیقات مقدماتی درباره این آتش افروزی نافرجام مرد  مذکور با دستور مقام قضایی بازداشت و به کلانتری هدایت شد اما درباره علت این ماجرای ابهام برانگیز سکوت کرد. این در حالی بود که یکی از معلمان با اعلام شکایت از مردی که توسط پلیس دستگیر شده است، مدعی شد او به قصد آتش زدن مدرسه آمده بود و بعد از این که سه بطری بنزین را در دفتر و سالن مدرسه ریخت با کمک همکارانم او را به حیاط مدرسه بردیم که آن جا با مشت به من حمله کرد.

در همین حال رئیس ناحیه7 آموزش و پرورش مشهد در تشریح علت وقوع این حادثه گفت: ثبت نام اولیه دختر این فرد (متهم) هفته قبل انجام شده و قرار بود که او برای ثبت نام قطعی مدارک اقامتی مانند قولنامه را به مدرسه ارائه کند چرا که دختر وی سال گذشته ترک تحصیل کرده و در ناحیه تبادکان تحصیل می‌کرد. مرتضی نظر نژاد افزود: اما پدر دانش آموز بعد از یک هفته قولنامه‌ای را به مدرسه ارائه کرده بود که تاریخ آن منقضی شده بود .طرح این موضوع موجب عصبانیت و پرخاشگری از سوی مرد مذکور شد و دختر او نیز ادعا کرد که قصد تحصیل ندارد! با وجود این مراحل ثبت نام وی در مدرسه انجام شد تا او مدارک دیگری را ارائه دهد چرا که مدعی بود در بلوار اندیشه منطقه قاسم آباد سکونت دارد ولی متاسفانه حدود ساعت یک بعد از ظهر در حالی که چند بطری بنزین را در جیب‌های شلوار کردی خود مخفی کرده بود وارد مدرسه شد واین حادثه تاسف بار را رقم زد. بررسی‌های تخصصی پلیس با دستورات ویژه سرهنگ احمد زمانی «رئیس کلانتری قاسم آباد مشهد» درباره این ماجرا ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

کدخبر: 925619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟