آماده‌ باش همه دستگاه‌ های امدادی  در زلزله تهران + جزییات

به گزارش رکنا، در ساعت ۱۳:۴۸ امروز زلزله ای به قدرت ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، مناطقی از دماوند در شرق استان تهران را لرزاند. کانون این زمین لرزه در فاصله ۵۹کیلومتری از شهر تهران، ۱۳ کیلومتری رودهن، ۱۰ کیلومتری شمال غربی دماوند و هفت کیلومتری آبعلی بود.

در همین راستا شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران  گفت:  تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند و تمامی پایگاه‌های هلال احمر نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. تاکنون نیز گزارشی از وقوع خسارت مخابره نشده است.

همچنین حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز با بیان اینکه این زلزله تاکنون خسارتی نداشته است، افزود: اداره کل مدیریت بحران استان تهران دقایقی پس از این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی در استان را به حالت آماده‌باش درآورد و از آنان خواسته شد تا مطابق به دستورالعمل‌های مطابق با شرایط آماده‌باش عمل کنند.

وی بر ضرورت حفظ آرامش و خونسردی شهروندان نیز تاکید کرد و گفت: ما بارها گفته‌ایم، مردم باید همواره برای مواجهه با زلزله آمادگی لازم را داشته باشند، اما این به معنای ترس و وحشت نیست. از این رو درخواست ما ازمردم این است که ضمن حفظ هوشیاری و آمادگی، آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

 

کدخبر: 920734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟