دام کلاهبرداری با پیامک سهام عدالت

به گزارش رکنا، سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به ترفند جدید کلاهبرداری، اظهار کرد: اکنون کلاهبرداران سایبری با توجه به فراخور نیازهای جامعه علاوه بر ترفندهای مختلف، اقدام به تبلیغات و ارسال پیام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت این عناوین، سعی در ترغیب افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

وی گفت: ثبت نام سهام عدالت فقط از طریق سایت www.samanese.ir بوده و هرگونه تماس، پیامک و لینک ارسالی به کاربر کلاهبرداری است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار بوده و کلاهبرداران با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

به گفته وی، سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده و برداشت غیرمجاز هرروز رو به افزایش است.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

رییس پلیس فتا البرز سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کدخبر: 902833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟