این 500 خودرو جاده های استان مرکزی را ناامن کرده بودند

به گزارش رکنا ، از ابتدای اجرای طرح نوروزی این استان (۲۳ اسفندماه سال گذشته) تاکنون، بیش از ۱۶ هزار برگ جریمه برای سرعت غیرمجاز ، بیش از چهار هزار برگ جریمه برای سبقت غیرمجاز و بیش از ۲ هزار برگ جریمه برای صحبت کردن رانندگان با تلفن همراه صادر شد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۲۱ نفر از هموطنان در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۴۰ نفر نیز مصدوم شدند.

سرهنگ پورشمس اظهار کرد: فوت شدگان سر صحنه حوادث رانندگی جاده‌ای ایام نوروز امسال این استان نسبت به مدت مشابه قبل، کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: توجه نکردن به جلو، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن سرعت مطمئنه، بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی جاده‌ای در این مدت است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۸۰ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح جاده‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی (۲۳ اسفندماه سال گذشته) تاکنون از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب و در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

سرهنگ پورشمس، از رانندگان خواست تا به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند و از حرکات و رفتارهای پرخطر در حین رانندگی بپرهیزند و هرگز در زمان خستگی و خواب آلودگی نرانند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

 

کدخبر: 881425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟