5 کشته در تصادفات رانندگی ۴۸ ساعته گذشته در جاده‌های یزد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ "رحیم حاجی ده آبادی" روز یکشنبه گفت: این حوادث در کیلومتر هفت محور مهریز به تنگ چنار، محور کنار گذر شهر یزد در روبروی پایانه بار، جاده حاجی آباد اشکذر و کیلومتر ۳۲ محور یزد به طبس رخ داده است.

وی علت اصلی این تصادفات را بی‌توجهی رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اعلام کرد و اظهار داشت: به رانندگان توصیه می شود به قوانین احترام بگذارند و آن را جدی بگیرند و در صورت خسته بودن از رانندگی پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه استان یزد، پیشتر از فوت ۱۷۱ نفر در جاده‌های برون شهری این استان از اول سالجاری تا پایان آذرماه خبر داده بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ نفر معادل ۲۸ درصد افزایش دارد.

سرهنگ حاجی ده آبادی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال ۱۳۳ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده های استان فوت کردند از افزایش ۳۷ درصدی مصدومان طی همین مدت خبر داد.

وی گفت: پارسال ۱۱۴۹ نفر مصدوم، مجروح یا معلول شدند که امسال این رقم به ۱۵۷۹ نفر رسید که ۴۳۰ نفر بیشتر از سال گذشته است.

وی علت افزایش تلفات رانندگی در استان را عدم توانایی در کنترل وسیله نقیله ناشی سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه اعلام کرد.

وی ۷۰ درصد تصادفات را در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اعلام کرد که علت آن خستگی و خواب الودگی رانندگان و بی‌توجهی به استراحت به بهانه نزدیکی به شهر است.

 

کدخبر: 857481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟