بسیاری از زوج های جوان که تازه ازدواج کرده اند، زمانی که خبر بچه دار شدن را می شنوند بسیار شادمان می شوند. برای آن ها فرقی ندارد که فرزندشان چه جنسیتی داشته باشد و بیشتر دعا می کنند تا خداوند فرزندی سالم به آن ها عطا کند. اما در بعضی زوج ها جنسیت کودک بسیار مهم است و تلاش های زیادی در این راستا می کنند، هر چند که جنسیت کودک فقط به دست خداوند است اما چندین راهکار برای آن ارائه داده اند. یکی از مهم ترین این تلاش ها، تغذیه مناسب است. با پیشرفت علم پزشکی، خوشبختانه این کار آسان شده و در اکثر موارد تغذیه، پاسخ مناسب به زوج ها می دهد. برخی دوست دارند فرزندشان جنسیت پسر داشته باشد. پس اگر با سوال" برای پسر دار شدن چه بخوریم" یا "کدام زن ها پسرزا هستند؟" مواجه هستید مقاله زیر را مطالعه کنید.

غذا های دارای سدیم و پتاسیم چه تاثیری در پسر دار شدن دارند؟

یون های موجود در سدیم، پتاسیم نقش زیادی در تعیین جنسیت جنین دارند. خانم هایی که علاقه مند به داشتن فرزند پسر هستند باید بیش از هر ماده غذایی دیگری، غذا هایی که میزان سدیم و پتاسیم بیشتری دارند را مصرف کنند. نمک، سرشار از سدیم است که خانم ها می توانند از نمک بیشتری در تهیه غذا، خوردن میوه ها و سالاد استفاده کنند و از دیگر مواد غذایی که از قبل شور آماده می شوند مانند بیسکوییت های شور، ترشی، زیتون شورو ... بیشتر مصرف کنند. اما از آنجایی که نمک سبب بالا رفتن فشار خون می شود و سلامتی قلب را به خطر می اندازد، پس از زایمان مصرف آن باید به حداقل برسد و خانم هایی که دچار چنین بیماری های قلبی هستند نباید از آن استفاده کنند.

به علت ظریف بودن اسپرم مردان، برای بیشتر ماندن اسپرم ها در رحم خانم، باید زوج ها از موادی که دارای پتاسیم فراوان است از جمله حبوبات مانند: نخود، لوبیا، عدس و ...، میوه های خشک مانند: انجیر خشک،خرما، زردآلو و ... مصرف کنند. وجود پتاسیم در این مواد باعث می شود اسپرم مردان به مدت زمان زیادی دررحم خانم ها قرار بگیرد و حرکتش به سمت تخمک را ادامه دهد. این کار سبب می شود لقاح در رحم خانم با موفقیت انجام گیرد. خوردن روزانه یک عدد موز در افزایش پتاسیم بدن کمک می کند. همچنین خانم ها باید در وعده های غذایی خود قارچ نیز مصرف کنند، زیرا قارچ سرشار از پتاسیم و علاوه بر آن ویتامین D می باشد. علاوه بر این موارد مارچوبه، سیب زمینی، سیب، بادام نیز سرشار از پتاسیم هستندو مصرف آن ها توصیه می شود.

مرکبات چه کمکی در پسردار شدن می کنند؟

مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و نقش بسیار بالایی در سیستم ایمنی بدن و سلامت جسم و از همه مهم تر، ایجاد محیط قلیایی در بدن دارند، زیرا محیط قلیایی، محلی مناسب برای رشد و بقای اسپرم های مردانه از جمله کروموزوم Y می باشد. همان طور که، رحم در دوره تخمک گذاری محیطی قلیایی است و میزان PH بالایی دارد اگر لقاح انجام گیرد احتمال پسر دار شدن بیشتر است. لیمو ترش، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو ترش از این دسته میوه ها هستند.

کدام زن ها پسر زا هستند؟

علاوه بر مواردی که در رابطه با نوع تغذیه گفته شد، عوامل دیگری نیز در پسردار شدن تاثیر دارند. براساس گفته محققین، زنانی که بعد از تصمیم به بارداری، بلافاصله باردار نمی شوند و زمان تاخیر در بارداری طولانی می شود، احتمال این که در بارداری صاحب فرزند پسر شوند بیشتر است. در اصل زمانی که زوج ها تصمیم به بارداری می گیرند، اگر یک سال تاخیر پیدا کند احتمال پسر دار شدن 4 درصد افزایش می یابد. به این علت که قدرت اسپرم های دارای کروموزم Y، از اسپرم های حاوی کروموزم X در ترشحات غلیظ گردن رحم بیشتر است. یعنی اگر میزان ترشحات گردن رحم غلیظ تر باشد احتمال پسر دار شدن بیشتر واحتمال باروری و حاملگی کمتر است.

زنان پسرزا نباید تحت استرس باشند!

همچنین اگر زنان در طی دوره های باروری تحت استرس قرار نگیرند احتمال پسرزایی در آن ها افزایش می یابد. زیرا جنین پسر نسبت به جنین دختر ضعیف تر است. یکی دیگر از موارد تاثیر گذار زمان رابطه جنسی است که باید در زمان تخمک گذاری انجام گیرد تا احتمال پسردار شدن افزایش یابد.

شروع رژیم غذایی مناسب برای پسردار شدن چه زمانی است؟

زمانی که برای شروع رژیم غذایی به تعیین جنسیت جنین و پسر دار شدن مناسب می باشد، تقریبا دو یا سه ماه قبل از بارداری است. یعنی زوج ها قبل از تصمیم به بارداری باید رژیم غذایی خود را شروع کنند. هر چند که تغذیه در تعیین جنسیت جنین حدود 70 تا 80 درصد نقش دارد. دقت داشته باشید که تغذیه می تواند سبب تغییر یون ها و تغییرتخمک ها شود. رعایت رژیم غذایی توضیح داده شده در بالا، باید به مدت شش الی هفت ماه ادامه داشته باشد اما اگر عمل باروری انجام نشد و حاملگی تاخیر کرد ادامه دادن این رژیم غذایی می تواند سبب کمبود مواد مغذی بدن شود.

با وجود اینکه رعایت رژیم غذایی، راهکار قطعی و تضمینی برای پسردار شدن نیست و تنها چند درصد احتمال دارد، اما تجربه های فراوان بسیاری از مادران، امیدی برای زوج هایی که فرزند پسر می خواهند می باشد. اما علاوه بر موارد بالا، لطف و نظر خداوند متعال مهم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟