پودر زیباکننده ای که خوراکی است!

به گزارش رکنا، بر روی سالاد و سبزیجات پودر تخم کتان بپاشید. تخم کتان فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

رفع چین و چروک صورت

درمان نفخ شکم

کاهش کلسترول خون

جوانسازی پوست

درمان یبوست

لاغری و کاهش وزن

تخم کتان چیست ؟!

در میان دانه‌ها و گیاهانی که از دیرباز شناخته شده‌اند، بذر کتان یا همان دانه کتان از شش هزار سال پیش شناخته شده و از فواید آن به عنوان یکی از عوامل تغذیه‌ای بسیار غنی استفاده شده است. دانه کتان حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، مواد ضد التهاب همراه با مواد آنتی‌اکسیدانی به نام لیگنان و مواد دیگر و ویتامین‌ها  است. وجود این مواد در تخم کتان می‌تواند به تقویت ارگان‌های داخلی و کاهش وزن کمک کند.

تخم کتان دارای دو نوع طلایی و قهوه ای است که از نظر تغذیه خیلی شبیه به هم هستند. توجه داشته باشید که دانه کتان خوراکی با تخم کتان که برای تغذیه پرندگان استفاده می‌شود، اشتباه گرفته نشود. از دانه کتان برای تغذیه صحیح و تقویت بدن و همچنین تخم کتان برای لاغری که موجب جلوگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان، دیابت و مشکلات قلبی عروقی نیز می‌شود می‌توان استفاده کرد.

 آیا تخم کتان چاق کننده است ؟!

دانه کتان به‌خاطر مقدار زیادی ویتامین‌ها و انواع مواد مغذی همچون فیبرها و امگا ۳ و اسیدهای چرب غیر اشباع، به عنوان مکمل در رژیم‌های غذایی استفاده می‌شود و از تاثیرات آن در پایین آوردن کلسترول، کاهش دیابت و جلوگیری از انواع سرطان‌ها و به‌خصوص سرطان سینه، پروستات و روده و همچنین انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌توان یاد کرد.دانه کتان حاوی مقدار زیادی امگا ۳ است که خود در جلوگیری از چروک‌های  ریز پوست موثر بوده و شاید به این دلیل که مصرف‌کنندگان بذر کتان دارای پوست‌های صافی هستند، به‌نظر بیاید که به‌علت صورت‌های پرتری که دارند، چاق‌تر هستند؛ اما باید بگوییم بذر کتان برای چاقی صورت استفاده نمی‌شود.

دانه های کتان چون حاوی مقدار زیادی استروژن هستند و فعالیت غدد جنسی را بیشتر می‌کنند؛ باید در مصرف آن در مواردی که باردار هستید یا شیردهی انجام می‌دهید و در پاره‌ای از بیماری‌ها، دقت کافی داشته و مشورت با پزشک خود را فراموش نکنید. تخم کتان به علت داشتن استروژن زیاد در دوران یائسگی از گرگرفتگی و ایجاد عوارض و حالت‌های این دوران جلوگیری می‌کند.

کدخبر: 928878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟