سالاد ضد سرطان چیست؟ + طرز تهیه

به گزارش رکنا، هنرپیشه اصلی این سالاد کرفس نازنینه که علاوه بر اینکه برای فشار خون و کلیه خوبه، ضدسرطانه و بهترین منبع برای ویتامین‌های C ، B۶، B۲، B۱، A است.

یک مورد خیلی خوبش اینه که چون کالری‌اش صفره پس جون می‌ده برای وقتی که شما می‌خوای زحمت بکشی و وزن کم کنی، همش از این عزیز میل کنی. خلاصه در یک کلام با آمدنش در رژیم غذایی ما با خودش هزار نعمت میاره و هزار درد و مرض رو می‌بره. ببینم تو اصلا می‌دونستی که این کرفس عزیز با جعفری قوم و خویشن.

راستش منم نمی‌دونستم اما چیزی که برام معلوم بود، این بود که گرد هم‌آیی این دو عزیز در خورشت کرفس، تشکیل یک غذایی ‌رو می‌ده که طعم محشری داره. به ‌نظرم این دو عزیز از اون دسته فامیل‌هایی هستن که خوب با هم کنار میان. امان از زمانی که بعضی از قوم و خویش‌ها با هم نسازن، اون وقته که باید باهاشون آش شلم شوربا درست کنیم. حرف زیادی بسه، بریم سراغ مواد لازم سالادخوش بَر و رو.

موادی که برای سالاد خوش بَر و رو لازم داری

کرفس تر و تازه  چهار ساقه خوبش

ذرت زرد خوشرنگ

یک فنجون

هویج؛ این نارنجی

همیشه همراه سالادها

دو تا متوسطش

پیازچه جوان

سه تا تازه‌اش

 تخم‌مرغ سه تا

مایونزاز یک چهارم تا نصف فنجون،  

من یک چهارم رو می‌ریزم تو خود دانی

روغن زیتون اعلا، دو قاشق غذاخوری

خردل یا هات سُس، یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل هر چقدر صلاح می‌دونی

طرز تهیه:

خب برای اینکه با حال و هوای شاد کارت رو شروع کنی، بهتره چشم‌هاتو ببندی  و به قشنگ‌ترین اتفاق زندگیت فکر کنی. بعد که خنده به لبت اومد برو سراغ کار.

لطف کن و در یک کاسه کوچک اما قشنگ، مایونز رو به همراهی خردل یا هات‌سُس بریز. همون‌طور که داری با یک چنگال می‌زنیشون، خوش خوشک روغن زیتون رو بریز توش تا سُست کمی رقیق بشه. خب حالا درش رو بپوشون و بذارش تو یخچال تا مواد با هم به تفاهم برسن. ذرت‌هارو بپز، اگر از   کنسرو استفاده می‌کنی که بریزشون تو آبکش تا حسابی آبشون بره. کرفس‌هارو بشور و خشکشون کن  و اونارو خیلی خوشگل به اندازه دو بند انگشت خُرد کن. بریزشون توی یک کاسه بزرگ و برو سراغ هویج نارنجی،  این یار قدیمی؛ اونو هم بعد از پوست گرفتن با درجه درشت رنده کن و بریزش روی کرفس که اونم از تنهایی در بیاد. ببینم یادت نرفته که تخم‌مرغ‌ها رو بپزی؟

اگه یادت رفته معطل نکن، برو بذار تا خوب بپزن. تا اونا به مرحله پختگی می‌رسن شما برو سراغ پیازچه‌ها. خوب بشورشون و با کل ساقه سبزش خُردشون کن. اینم که معلومه بریزشون روی دوستان و بعد هم که تخم‌مرغ‌ها پخت، درشت درشت خُردش کن روی سالاد. وقتی که ذرت‌ها رو اضافه کردی، کمی همشون بزن و قبل از اینکه سُس سالادت رو بزنی برای چند ثانیه هم که شده به این رنگ‌آمیزی خوش‌رنگ نگاه کن و به این مساله فکر کن که اگه من‌و تو بخواهیم می‌تونیم تمام لحظه لحظه زندگیمون رو به همین خوش‌رنگی کنیم. پس سعی کن که تمام لحظات زندگیت رو با آرامش، عشق و محبت به رنگ‌های شاد در بیاری و از بهانه‌های کوچک زندگیت آسون نگذری.

خب حالا از حس بیا بیرون و سُس رو از یخچال بیار و بریزشون روی مواد خوشرنگ و حسابی مخلوطشون کن. طبق قرار همیشگی‌مون در قشنگ‌ترین ظرف خونت بریز و در سفره پر از عشقت بذار. به امید اینکه تمام زندگیت با رنگ عشق پررنگ بشه. ممنون از تو که برام ای‌میل زدی، اینو بدون که همیشه از دیدن ای‌میلت خوشحال می‌شم.

کدخبر: 905140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟