ماسک های سفت کننده پوست + طرز تهیه

به گزارش رکنا، پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ دارای خواص سفت کننده برای پوست است و چربی اضافه پوست را جذب می‌کند. سفیده تخم مرغ سموم اضافه پوست را برمی‌دارد و اندازه منافذ پوست را کوچکتر می‌کند. همچنین باعث محکم کردن پوست می‌شود. این ویژگی هم باعث می‌شود منافذ پوست کوچکتر به نظر برسند.

سفیده تخم مرغ و خاک رس دارای ویژگی های لایه برداری هستند که به پاکسازی پوست و از بین بردن دانه های سر سیاه و انواع دیگر عیوب کمک می کنند. طرز تهیه ماسک مناسب پوست را در ادامه بخوانید.

مواد لازم

سفیده یک عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری خاک رس

آماده سازی:

سفیده تخم مرغ را بزنید و با 2 قاشق غذاخوری خاک رس ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روی مناطق چرب پوست به ویژه مکان هایی که دانه های سرسیاه قرار دارند، بمالید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک نشاسته ذرت و سفیده تخم مرغ ماسک فوق العاده ای برای سفت شدن و کاهش منافذ پوست است. سفیده یک تخم مرغ کوچک را با نشاسته ذرت به مقداری که خمیری مناسب شود ترکیب کنید و 20 دقیقه روی پوست تان بزنید و سپس بشویید.

ماسک سفیده و شکر نیز به همین شکل استفاده کنید سفیده رو انقدر هم بزنید تا کف کند و سپس یک قاشق شکر اضافه کنید. و روی پوستتان بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

ماسک سفیده و نشاسته سیب زمینی . آب یک عدد سیب زمینی را بگیرید و در کاسه ای بریزید و بگذارید 30 دقیقه استراحت کند. چیزی که ته ظرف باقی می ماند نشاسته سیب زمینی است. آن را با سفیده ترکیب کنید و کاملا هم بزنید و روی پوست تمیرتان بزنید. وقتی مواد روی پوست تان سفت شد پوست تان را بشویید. بعد از استفاده از این ماسک پوست تان سفت و محکم می شود.

ژل آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ نیز ترکیبی فوق العاده برای درمان چروک، خط اخم و خنده است.

تمامی این ماسک ها از بهترین ماسک های طبیعی سفت کننده و ضدچروک برای پوست هستند که یکجا جمع آوری شده است. می توانید 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

نکات مهم:

سفیده تخم مرغ برای انواع پوست مناسب است اما در ترکیب با خاک رس برای پوست های چرب مناسب تر است.

تست حساسیت برای ماسک های طبیعی ضروری است.

کدخبر: 890554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟