ساده ترین راه لاغر شدن را بشناسید

پیاده روی ساده ترین راه برای داشتن ورزش کافی در روز به نظر می رسد.

به گزارش رکنا ، افرادی که طرفدار ورزش سخت نیستند، پیاده روی را برای تحرک بدنی و کاهش وزن ترجیح می دهند، بنابراین در بین افراد از هر گروه سنی محبوبیت دارد زیرا گزینه آسانی است، در هر کجا قابل انجام است و به ترتیب خاصی احتیاج ندارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کفش های خود را بپوشید و پیاده روی را شروع کنید. حتی برای سلامت قلب و عروق، استحکام استخوان ها و سلامت روان نیز مفید است. به گزارش وب ام دی، اگر راه رفتن به ویژه با انگیزه لاغری را ترجیح می دهید، نکاتی وجود دارد که باید در مورد آن بدانید تا در مدت زمان کوتاه نتایج موثری به دست آورید.

باید بیشتر به خود فشار بیاورید

پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری کمک کند، اما در مقایسه با سایر ورزش ها میزانش کمتر است. پیاده روی یک ورزش کم ضربه است و برای سوزاندن مقدار قابل توجهی کالری در روز باید فشار بیشتری به خود وارد کنید. صرف پیاده روی روزانه 15 دقیقه ای به هدف لاغری کمک نمی کند، شما باید زمان خود را افزایش دهید تا در زمان کمتری کالری بیشتری بسوزانید. اینکه چقدر کالری می سوزانید به عوامل مختلفی مانند شدت و وزن شما بستگی دارد، اما باید ثابت قدم باشید و هر روز 30 تا 40 دقیقه پیاده روی کنید تا نتیجه مثبتی را ببینید.

آهسته شروع کنید

اگر تازه برنامه لاغری و کاهش وزن خود را شروع کرده اید، صبر داشته باشید و آهسته پیش بروید. با 30 دقیقه شروع کنید و بعد از هر 2 هفته 10 دقیقه به برنامه روزانه خود اضافه کنید. سعی کنید هر روز 1 ساعت راه رفتن را به خود عادت دهید. مهم است هرازگاهی خود را به چالش بکشید و برای آن تمرین های متناوب یا پیاده روی در جاهای مختلف را امتحان کنید.

راه رفتن در نور روز

راستش را بخواهید زمان درست یا غلط برای ورزش کردن وجود ندارد. هر زمان که تمایل به انجام ورزش داشتید می توانید پیاده روی کنید یا فعالیت بدنی دیگری انجام دهید. با این حال، بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی غدد درون ریز منتشر شده است، گرفتن و جذب مقداری نور خورشید می تواند به شما در داشتن انگیزه کمک کند و در نهایت منجر به کاهش سریع وزن می شود. زمان ایده آل صبح، قبل از صرف صبحانه است. در این زمان بدن شما از قبل در حالت کمبود کالری قرار دارد و پیاده روی می تواند باعث سوختن چربی در بدن شود.

بازوها را به آرامی و درستی حرکت دهید

حرکت دقیق بازوها هنگام پیاده روی نه تنها سرعت شما را افزایش می دهد بلکه می تواند ورزش خوبی در قسمت بالاتنه باشد. نوسان بازوها هنگام راه رفتن می تواند به شما در سوزاندن 5 تا 10 درصد کالری بیشتر کمک کند، بنابراین دفعه بعد که به پیاده روی می روید دستان خود را در 90 درجه خم کرده و از شانه به سمت بالا و پایین حرکت دهید، سعی کنید آنها را از سطح شانه تا جیب خود بچرخانید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

پیاده روی تنها نمی تواند به شما در کاهش وزن و لاغری کمک کند. در کنار آن شما باید مراقب عادات غذایی خود نیز باشید. آنچه قبل و بعد از ورزش می خورید برای کم کردم وزن نیز به همان اندازه مهم است. بشقاب خود را با غذاهای سالم و مغذی پر کنید و کالری دریافتی خود را برای نتایج موثر در مدت زمان کوتاه کاهش دهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟