7 نکته مهم برای داشت پوست صاف و خوب

بهترین راه کار‌ها برای زیبایی پوست استفاده از مواد طبیعی است که هیچ عوارض جانبی در بلند مدت باقی نمی‌گذارد.

به گزارش رکنا ، برای داشتن پوستی صاف و زیبا نیازی نیست که پول زیادی هزینه کنید. اگر شما هم این رفتارها را در برنامه زندگی‌تان قرار دهید، از پوستی زیبا برخوردار خواهید شد.

شست و شوی صورت با یک پاک کننده ملایم

متخصصین پوست توصیه می‌کنند که برای داشتن پوستی زیبا هر روز صبح صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید تا چربی‌های تجمع یافته طی شب حذف شوند.

آنتی‌اکسیدان‌ها از پوستتان محافظت می‌کنند

بهتر است برای به تأخیر انداختن یا جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از آلاینده‌های محیطی و همچنین اشعه ماورا بنفش از آنتی‌اکسیدان استفاده کنید. آنتی‌اکسیدان‌های رایج در محصولات مراقبت از پوست شامل ویتامین C و E، اسید فرولیک و گیاهان دارویی مانند چای سبز است.

هرگز ضد آفتاب را فراموش نکنید

روزتان را با یک ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ شروع کنید. می‌توانید چند دقیقه پس از استفاده از کرم ضد آفتاب، آرایش خود را به صورت معمول انجام دهید.

مراقبت از دستها را فراموش نکنید

فراموش نکنید که آنتی اکسیدان و ضد آفتاب را روی گردن، ناحیه بالای قفسه سینه و پشت دست‌هایتان هم استفاده کنید. مردم غالباً محافظت از این قسمت‌ها را فراموش می‌کنند، اما آن‌ها هم به اندازه صورت در معرض عناصر مضر هستند.

جوش‌ها را دستکاری نکنید

دستکاری جوش التهاب یا تورم آن را بیشتر می‌کند. می‌توانید برای کاهش التهاب، روی آن یخ بگذارید یا از دارو برای خشک کردن جوش استفاده کنید. اما اصلا جوش و آکنه‌های متورم و بزرگ را دستکاری نکنید.

صبحانه رنگارنگ بخورید

یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات رنگارنگ، به ویژه انواع توت و سبزیجات برگ‌دار، همان چیزی است که به پوست شما یک درخشش زیبا می‌دهد. می‌توانید انواع توت را به غلات صبحانه یا ماست اضافه کنید یا آن‌ها را به تنهایی بخورید.

آب کافی بنوشید

هنگامی که کمبود آب دارید، پوست خشک و کدر به نظر می‌رسد و چهره‌تان را خسته نشان می‌دهد. پوست رطوبت را دوست دارد، بنابراین نوشیدن آب برای جلوگیری از خشکی مهم است. قبل از نوشیدن قهوه یا چای صبحانه‌تان، یک لیوان آب بنوشید و فراموش نکنید که در طی روز هم به طور مرتب آب مصرف کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟