کلاژن‌تراپی با موهای شما چه می‌کند ؟

سا‌ل‌ها کراتینه و ویتامینه کردن، بهترین روش برای بازگرداندن ظاهر سالم به مو ها بود و رضایت نسبی مشتری‌ سالن‌های زیبایی را هم با خود به همراه داشت اما امروزه با تبدیل شدن امور زیبایی به شغلی پرسود و درآمد و باز شدن پای تبلیغات، دیگر هیج چیز شبیه گذشته نیست.

به گزارش رکنا ، هربار اصطلاح تازه و پیچیده‌‌تری لابه‌لای خدمات سالن‌ها جا می‌گیرد. مثلا چیزی درباره کلاژن‌تراپی موها شنیده‌اید؟روشی تازه که از کلاژن به منظور احیای مو، درمان نازک و کم‌حجم شدن آن کمک می‌گیرند. با اطلاعات تازه و مفید السا کاووسی، کارشناس زیبایی درباره کلاژن‌تراپی بیشتر بدانید.

کلاژن‌ چه ترکیباتی دارد؟

کلاژن که حاوی ترکیبی از اسیدآمینه‌هاست اگر به میزان کافی در بدن تولید نشود، مستقیما روی سلامت ناخن، پوست، مو و البته استخوان‌ها تاثیرگذار خواهد بود اما نکته مهم ماجرا که کاملا به سلامت موها بستگی دارد این است که 45 درصد ضخامت تارهای مو و سلامت آن منوط به تولید کلاژن کافی در بدن است و این ماده از طریق پروتئین مناسبی به دست می‌آید که در طول روز دریافت می‌کنید. پس برای آشنایی بیشتر با اهمیت کلاژن همین بس که بدانید این ماده به تقویت و افزایش پروتئین‌های سازنده مو کمک و از ریزش مو پیشگیری می‌کند،تحریک رشد مو و درمان موهای خشک و شکننده را هم به‌ویژگی‌های مهم دیگر این ماده اضافه کنید.

کلاژن؛ زنده‌کننده موها

این اسم را فراوان شنیده‌اید. ماده‌ای حیاتی برای سلامت پوست و موها که هرگونه اختلال در تامین آن برای پوست و موهای ما گران تمام می‌شود اما بعضی به اشتباه با شنیدن کلمه کلاژن ذهن و تصورشان به سمت و سوی تزریق لب یا پرکننده‌ چروک‌ها می‌رود. برخلاف این گمان کلی،کلاژن پروتئین مهم بدن انسان است که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات در رابطه با سلامت موها را حل کند. درست به همین دلیل هم ایده درمان مو به کمک کلاژن‌تراپی در این مدت کوتاه محبوبیت بسیاری به دست آورده است.

ترمیم موها با کلاژن تراپی

درمان موها به شیوه کلاژن‌تراپی اثرات کوتاه و بلندمدت موثری در سلامت موهایتان دارد، چون ساختمان موهایتان مستحکم‌تر از قبل و از طرفی نرم و لطیف می‌شود. نکته مهم دیگر این‌که قطعا افزایش حجم موهایتان را بعد از مدتی کوتاه به چشم خواهید دید و از آن‌جا که این درمان را می‌توان برای انواع مو و تمام رده‌های سنی مورد استفاده قرار داد با استمرار این درمان در بلندمدت تمام معایب مو از جمله خشکی، شکنندگی و خرد شدن آن ترمیم و بازیابی می‌شود.

مزیت دیگر این روش کاهش تعداد موهای سفید و تاخیر در پیری ظاهر موهاست. آرایش و حالت دادن به موها هم بعد از کلاژن درمانی به مراتب ساده‌تر و زیباتر از قبل خواهد بود. دیگر مزیت بزرگ این درمان این است که مو و پوست سرتان را همزمان تغذیه می‌کند و به‌عنوان یک تقویت‌کننده از شوره سر و خشک شدن همیشگی موها پیشگیری می‌کند.

کلاژن‌تراپی موقتی است

به‌عنوان نکته‌ای طلایی و مهم به شما توصیه می‌کنیم که تصمیم خود را با یک متخصص پوست و مو درجه یک مطرح کنید. قطعا متخصص مورد نظر با آنالیز شرایط موهایتان بهترین راهنمایی را در این زمان به ارائه خواهد داد. البته درباره شرایط مراقبت بعد کلاژن درمانی هم باید به مواردی توجه کنید. از جمله این‌که پس از درمان، نباید موهای خود را برای چند روز شست‌وشو دهید تا به‌اصطلاح کلاژن روی تار موهایتان کاملا قفل و زنجیر شود.

هرچه بیشتر موهایتان را بشویید، اثر کلاژن سریع‌تر از بین خواهد رفت. درواقع چیزی که با درمان کلاژن روی موها انجام می‌شود، این است که مواد کلاژن برخلاف کراتین، بوتاکس و دیگر شیوه‌ها به عمق موهایتان نفوذ نمی‌کند. آن‌ها فقط روی لایه خارجی و سطحی مو اثر می‌گذارند و این ویژگی باعث می‌شود کلاژن‌تراپی یک روش درمانی موقت باشد. در نتیجه بعضی از کارشناسان زیبایی حتی می‌گویند که درمان‌های کراتین،کارآمدترند اما این انتخاب با شماست تا نسبت به شرایطی که دارید روش درمان‌تان را انتخاب و سلامت و احیای موهایتان را با آن شیوه تجربه کنید.

اگر آلرژی دارید کلاژن درمانی نکنید

اثرات جانبی جدی و اثبات شده‌ای درباره عوارض کلاژن درمانی مو وجود ندارد. با این حال، بعضی از مراجعه‌کنندگان که ممکن است واکنش‌های آلرژیک داشته باشند باید حتما پیش از اقدام نسبت به حساسیت خود به کارشناس زیبایی هشدار دهند اما معمولا خارش یا سوزش کف سر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دارای پوست سر حساس بوده یا به کلاژن و عناصر آن آلرژی داشته باشد.به همین علت است که ما قبل از اعمال این نوع درمان یا حتی استفاده از کرم کلاژن توصیه می‌کنیم حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کنید اما جای نگرانی ندارد چون این عوارض جانبی فقط یک درصد احتمال بروز دارد.

کلاژن‌تراپی، رفع ریزش مو و درمانی تخصصی برای موهای نازک

این شیوه تازه به‌عنوان درمانی موثر برای توقف ریزش مو و نازک شدن تار موی زنان و مردان به وسیله افراد حرفه‌ای و آموزش دیده در سالن‌های زیبایی به‌عنوان خدماتی زیبایی و درمانی ارائه می‌شود. پس اگر موهایی فر، خشک، آسیب‌دیده و ضعیف دارید، می‌توانید این‌بار این شیوه را امتحان کنید. روشی که در آن با محصولاتی غنی از کلاژن و پروتئین طی یک جلسه موها را تحت درمان قرار داده و برای احیای دوباره آماده می‌کنند اما پیش از عجله کردن حتما با مشاوره وضعیت موهای خود را بررسی کنید. قبل از آن اگر می‌خواهید از جزئیات روش کلاژن‌تراپی بیشتر بدانید السا کاووسی به شما می‌گوید که مرحله به مرحله چگونه آسیب موهایتان با این شیوه برطرف می‌شود.

قدم اول: ابتدا موهایتان با آب نیمه‌گرم آبکشی و خیس شده و سپس با شامپویی ملایم دو بار شسته می‌شود. شامپو کردن موها باید به صورت ماساژی روی تمام قسمت‌های کف سر و ساقه‌ موها انجام شود. درنهایت دوبار موها آبکشی می‌شود تا هیچ اثری از شامپو یا کف روی سر باقی نماند.

قدم دوم: آب موها با حوله و به آهستگی کاملا گرفته می‌شود. این کار را خودتان انجام ندهید چون کارشناس زیبایی شما به میزانی که لازم است موها را خشک می‌کند. در این مرحله باید موها تقریبا خشک و مرطوب باشد. نمدار بودن تارهای مو اجازه می‌دهد تا مواد کلاژن به خوبی در کوتیکول‌های مو (پوشش شاخی ) نفوذ کرده و درمان را سریع‌تر آغاز کند.

قدم سوم: در این مرحله موها به آرامی از پشت سر شانه می‌شود و درنهایت با برس جدا کننده به سه بخش تقسیم شده و با گیره از هم جدا می‌شوند. تعداد تقسیمات در این بخش بستگی به حجم موهایتان دارد.

قدم چهارم: به میزان لازم از مواد کلاژن‌تراپی مو درون ظرف می‌ریزند و با برس‌هایی درست شبیه برس رنگ با چندبار هم زدن آن را به صورت کرمی یکدست در می‌آورند. میزان مواد در این قسمت بستگی به آسیب‌دیدگی و حجم موهایتان دارد اما معمولا حدود یک دوم ظرف ماده کلاژن برای یک نفر با قد موی متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدم پنجم: درست شبیه رنگ کردن موها، از مواد به‌اندازه کافی بردارید و به ترتیب از پشت سر قسمت ریشه بزنید و تا به ساقه مو برسد. بعد از هربار زدن مواد به موها با برس، سپس با دست مواد را به شیوه ماساژ خوب به خورد موها بدهید.

قدم ششم: بعد از پایان کلاژن درمانی و آغشته شدن کامل موها به مواد باید حدود 50 تا 60 دقیقه منتظر بنشینید. برای عملکرد موثر و مناسب مواد روی موها 50 دقیقه زمان برای موهای صاف و حالت‌دار و 60 دقیقه مناسب موهایی که فر و مجعدند،کفایت می‌کند.

قدم هفتم : ساعت را نگاه کنید اگر زمان کافی برای عملکرد مواد به پایان رسیده موها را با آب نیمه گرم خوب بشویید و آبکشی کنید. توجه داشته باشید که در این بخش نباید چیزی از مواد روی موها باقی بماند پس در شستن آن‌ها باید کمی دقیق‌تر عمل کرد.

قدم هشتم : در مرحله لازم است تا کمی نرم‌کننده استفاده شود. پس ساقه‌ موها با نرم‌کننده ماساژ داده می‌شود و بعد دو تا سه دقیقه شسته می‌شود.

قدم نهم: زمان خشک کردن موهاست.پس با کمک یک برس پیچ بزرگ و سشواری که حرارت آن بالا باشد موها را درست شبیه زمانی که براشینگ می‌شود با دقت خشک و درنهایت به صورت صاف و لخت سشوار کشیده می‌شود.

قدم دهم: آخرین اقدامی که باید برای تکمیل کلاژن‌تراپی انجام شود، اتوکشی موها با حرارت بالاست. پس اتو مو را روی حرارت 480 تنظیم و شروع به صاف کردن موها می‌کنند. با این روش موها نهایت استفاده مفید را از مواد کلاژن خواهد برد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟