به این دلایل کرم شب بزنید

متخصصان پوست معتقدند که اگر هنوز کرم‌های شب در برنامه مراقبت روزانه شما از پوست‌تان جایی ندارد باید منتظر عواقب آن باشید.

به گزارش رکنا ، سلامت و جوانی پوست‌تان فقط تنها با تغذیه مناسب پوست و مراقبت از آن تضمین می‌شود. در غیر این صورت اگر بدون استفاده از کرم شب به رختخواب می‌روید به همین سادگی فرصت مهم داشتن پوستی زیبا و درخشان را از دست خواهید داد.

دکتر مجید میرزاخانی، متخصص پوست و مو در این مطلب به شما خواهد گفت که چرا استفاده از کرم شب الزامی است.

چرا به کرم شب نیاز داریم؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال مهم بهتر است با انواع کرم‌های مورد نیاز پوست و روش و شرایط استفاده از آن را یک‌بار با هم مرور کنیم:

کرم‌های مرطوب‌کننده روزانه که برای هر نوع پوست صورت یا بدن مصرف می‌شوند.

کرم‌های ضدآفتاب که به دلیل عوارض اشعه‌های ماورابنفش مصرف می‌شوند و تمدید آن در طول روز اهمیت ویژه‌ای دارد.

کرم‌های روز که به منظور رطوبت‌رسانی با ترکیبات ضد آفتاب که در بیشتر این کرم‌ها موجود است مصرف می‌شود و از آلودگی‌ها و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کند.

کرم‌های شب که در طول شب موادمغذی و ویتامین‌های مختلف مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

اما در توضیح اهمیت کرم‌های شب و تفاوت آن با کرم‌های روز باید بگوییم که کرم‌های شب محصولات بسیار مغذی‌تری‌ هستند که غالبا از ترکیب انواع ویتامین‌ها، رتینول و اسید هیالورنیک به‌دست می‌آیند و باعث تغذیه پوست در زمان استراحت شب به دور از آلودگی‌های شهر و آب‌وهوا، استرس و اثرات آفتاب و مواد آرایشی می‌شوند.

همه عوامل خارجی که باعث آسیب‌ رساندن و تخریب پوست هستند و با خشکی پوست و بالا رفتن سن و همچنین یائسگی به ایجاد چین‌وچروک‌‌ها، لک و افتادگی‌های پوستی و حتی سرطان‌های پوستی دامن می‌زنند. از طرفی این کرم‌ها مواد معدنی در ترکیبات خود دارند که از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و کلاژن‌سازی و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کند.

مصرف کرم شب از اوایل جوانی تا آخر عمر

حتما اصطلاح پیشگیری بهتر از درمان است را زیاد شنیده‌اید. حیات همه ما از کیسه آب در شکم مادر آغاز و سپس با کرم‌های مرطوب‌کننده در نوزادی ادامه‌دار می‌شود تا رسیدن به ضدآفتاب‌هایی که از سنین نوجوانی باید برای تک‌تک ما به عادتی مهم تبدیل شود. پس ضرورت وجود آب و رطوبت در پوست را می‌توان از عمق این ماجرا دریافت کرد اما از زمان شروع استفاده از محصولات آرایشی برای خانم‌های جوان نیاز به تغذیه پوست پررنگ و حیاتی‌تر می‌شود.

درست زمانی که به مروز زمان پوست‌ ما خشک و کم‌آب می‌شود و با شستن غیراصولی آن قرمز و ملتهب به نظر می‌رسند و درنهایت سفتی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌ و به شکل پوستی کدر و شل درمی‌آید. تمام این مراحل از نوزادی تا به امروز اهمیت آبرسانی پوست را در دوره‌های مختلف زندگی به همه ما گوشزد می‌کند تا به مرور با رسیدگی و مراقبت‌های لازم روند تخریب آن را متوقف یا حداقل کند کنیم. بنابراین از انواع کرم‌های شب با عملکرد‌های متفاوت می‌توان موارد زیر را نام برد:

احیاکننده: این کرم‌ها تولید سلول‌های زنده را افزایش می‌دهند و باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شوند.

ترمیم‌کننده: این نوع کرم‌ها هم باعث مرمت پوست‌های آسیب دیده و جلوگیری از تضعیف پوست و تقویت آن می‌شوند.

کدام نوع کرم شب برای سن شما مناسب است

کرم‌های شب سبک‌تر برای رطوبت‌رسانی و مقاوم‌سازی پوست در سنین اولیه که معمولا از بیست تا بیست‌وپنج‌سالگی را شامل می‌شود. این نوع کرم‌های سبک باعث بسته شدن منافذ پوست نمی‌شوند و از بروز جوش و آکنه پیشگیری می‌کنند.

کرم‌های شب حاوی رطوبت‌رسان، انرژی بخش و جوان‌کننده‌ها که مصرف آن‌ها اصولا از بیست‌وپنج‌ تا سی‌سالگی آغاز می‌شود و در تغذیه پوست بسیار موثر عمل می‌کند. چراکه در طول خواب شب، پوست شما بعد از تمیز شدن و مصرف این کرم‌های شب فاقد فیلترهای ضدآفتاب، با تمام قدرت احیا و بازسازی می‌شوند .

نوع دیگر این کرم‌های شب محصولاتی چندکاره برای سنین بالای 30 سال یعنی کرم‌های حاوی ترکیبات ترمیم‌کننده که آثار مخرب عوامل خارجی روی پوست را مرمت و با خاصیت ضدلک و ضدچروک خود پوست شما را صاف و شفاف می‌کند. پس بهترین روش این است که در طول روز از کرم‌های روز حاوی ضدآفتاب و محافظ در مقابله با رادیکال‌های آزاد استفاده کنید و در شب به سراغ کرم‌های شب مغذی و فاقد چربی بروید.

بهترین زمان مصرف کرم‌های شب چه زمانی است؟

اصلی‌ترین فایده مصرف کرم شب آبرسانی به پوست است که باعث جلوگیری از خشک شدن پوست شده و تولید کلاژن را که حالت کششی پوست را حفظ می‌کند، افزایش می‌دهد. بهترین موقع استفاده از این کرم شب‌ها پیش از خواب است، چراکه شب بهترین زمان است تا پوست لیفتینگ مناسبی را با بازسازی و ترمیم شروع کند. پس بعد از تمیز کردن صورت، کرم شب را روی صورت ، گردن و قسمت دکلته بمالید یادتان باشد این کرم‌ها روی پوست تمیز استفاده شود و کمی ماساژ بدهید تا به خوبی به خورد پوست‌تان برود.

اگر پس از چند ماهه مصرف کرم‌های شب متوجه ناپدید شدن یا کم‌رنگ شدن چین‌وچروک‌های صورت‌تان شدید، متعجب نشوید. چون شستن کامل صورت، استفاده از کرم شب روی آن به همراه ماساژ پوست، رسیدگی شبانه به پوست حتی برای چند دقیقه و فرار از استرس‌های روزانه همگی در بروز این تغییر موثر بوده‌اند.

در انتها باید اضافه کنیم که پوست‌های چرب هم با بالا رفتن سن تبدیل به پوست‌های خشک شوند، پس استفاده کرم‌های شب برای این افراد توصیه می‌شود. در پایان برای گرفتن نتیجه بهتر حتما همراه کرم‌های شب از یک سرم نیز استفاده کنید. پس از کرم‌های شب غافل نشوید تا زمانی که شما در خواب هستید پوست‌تان به بازسازی خود بپردازد و به کمک ترکیبات کرم شب عملکرد پوست در بازسازی را چند برابر کند.

به چه ترکیباتی در کرم‌های شب توجه داشته باشید

توصیه ما این است که علاوه بر انتخاب کرم شب سبک برای پوست‌تان حتما به بی‌بو و ضدحساسیت بودن آن هم توجه داشته باشید اما ترکیبات مهم و حیاتی هم هستند که وجود آن‌ها در کرم شب بسیار ضروری و موثر خواهد بود تا با باقی ماندن روی پوست تاثیر خود را بگذارد و ظاهر و پوست را جوان و شفاف کند. این ترکیبات شامل مواد زیر است:

هیالورونیک اسید: باعث استحکام و سفت‌شدن پوست می‌شود و از پیری پوست جلوگیری می‌کند و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد.

انواع ویتامین‌ها: برای جلوگیری و خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد، بهبود سریع سلول‌های آسیب دیده و پیشگیری از آسیب‌های آینده.

رتینول: برای لایه‌برداری

آنتی اکسیدان‌ها: از پیری زودرس پوست جلوگیری و چین‌وچروک‌هایی که رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کنند، خنثی می‌کند. از طرفی باعث افزایش کلاژن در پوست می‌شود.

اسیدآمینه: برای بهبود سیستم ایمنی بدن و بافت‌های آسیب‌دیده مفید است و باعث بازسازی سلول‌ها و تغذیه پوست می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟