چطور از عشق غذا به عشق ورزش برسیم؟

اما همیشه هم ماجرا به این شکل نیست.

به گزارش رکنا ، بسیاری از ستاره‌ها، همان‌طور خوش‌هیکل و بی‌نقص متولد نمی‌شوند. بعضی دیگر هم در دوره‌هایی، اضافه وزن یا مشکلات دیگری را تجربه می‌کنند. اما آنچه مهم است؛ تصمیم جدی برای کاهش و کنترل وزن است.

این‌که کسی تصمیم بگیرد از جایی به بعد، هرچه بوده را تغییر دهد و به تناسب اندام، آن هم از روش درست آن، برسد. «رایان رینولدز» ، یکی از چهره‌های هالیوود درباره خودش می‌گوید:«زندگی ناسالمی داشتم. برایم مهم نبود چه‌چیزی می‌خوردم. اصلا بگذارید بگویم که پسر چاقی بودم! اما بازی در چند فیلم باعث شد به خودم بیایم» اگر به عکس‌های قبل و بعد این تصمیم نگاه کنید؛ متوجه تلاش و اراده رینولدز خواهید شد. ماجرا را قدم به قدم ببینیم.

رایان رینولدز، اهل کاناداست. او در ونکور، بریتیش کلمبیای کشور کانادا متولد شد و آخرین فرزند خانواده است. او به غیر از خودش چهار برادر دارد. بعد از فارغ‌التحصیلی، سراغ بازیگری نرفت و شغل‌های اغلب کوچک و متفاوتی از جمله کار در رستوران‌های مختلف و خواربارفروشی را امتحان کرد. اما در سال 1990 میلادی به مسیر اصلی وارد شد؛ به بازیگری.

من به خودم توجه نمی‌کردم

« به خوردن و نوشیدنم توجه نداشتم. اصلا برایم وزن و هیکل و این قبیل صحبت‌ها، مفهومی نداشت. بنابراین می‌توانم بگویم از جمله افرادی نبودم که سبک زندگی سالمی داشته باشد.»

رینولدز ادامه می‌دهد:« پیشنهاد بازی در فیلم «تیغه؛ سه‌گانگی»، در سال 2004 میلادی، دنیای من را تغییر داد. باید از رایانی که بودم فاصله می‌گرفتم تا بتوانم نقش را بازی کنم. باید از قالب رایان نامتناسب به مردی خوش‌اندام تبدیل می‌شدم تا بیننده، بازی من را دوست داشته باشد.»

او ادامه می‌دهد:«برای همین رژیم و ورزش را شروع و زیرنظر مربی بدن‌سازی، «بابی استروم» ورزش‌های مناسب برای ساخت عضله‌ها را شروع کردم. این ورزش‌ها بیشتر با نقش من در فیلم متناسب بود. از سوی دیگر استروم با تغییر روزانه ورزش‌ها، باعث می‌شد تا بدن من با نوع خاصی از ورزش سازگاری پیدا نکند. به همین دلیل هم تغییرات را به خوبی و به سرعت در خودم احساس می‌کردم.»

باید ابرقهرمان می‌ساختم

بعضی لحظه‌ها یا فرصت‌ها، همان نقطه عطفی است که باید به درستی از آن استفاده کرد. اگرچه رایان رینولدز در راستای کاهش و کنترل وزن و اندامش تلاش کرده بود و به نتایج خوبی هم رسیده بود، اما « ددپول» همان نقطه عطف بود؛ نقطه‌ای که باید برای آن قدم‌های بزرگ‌تر و مصمم‌تری برمی‌داشت؛ چراکه باید در شکل یک «ابرقهرمان» ظاهر می‌شد. گام بزرگ او، ورود به عالم « کیک بوکسینگ» و بدنسازی اختصاصی روی بخش‌های مختلف بدن بود. اما به چه شکل؟

ورزش‌های ویژه عضله‌های سینه

بشین و پاشو/ سه ست؛ در هر ست 50 بار انجام حرکت‌ها؛ 30 ثانیه استراحت

حرکت‌های چرخشی ویژه شکم/ سه ست؛ هر ست، 50 بار انجام هر حرکت

حرکت غلتک سطل آبگرم/ سه ست؛ هر ست 25 بار انجام هر حرکت؛ یک دقیقه استراحت

حرکت پِرس سینه/ سه ست؛ هر ست 10 بار انجام حرکت؛ یک دقیقه استراحت

حرکت وزنه زدن/ سه ست؛ هر ست 10 بار انجام حرکت؛ یک دقیقه استراحت

پرواز کابلی/ سه ست؛ 10 بار انجام حرکت؛ یک دقیقه استراحت

راه رفتن ( به شکلی خاص)/ سه ست؛ 12 بار انجام حرکت در هر ست

یک چالش سخت

در سال 2011 میلادی و پس از بازی در «تیغه، سه‌گانگی»، بازی در فیلم «فانوس سبز» به او پیشنهاد شد و این یعنی چالشی جدید برای او و بدنش.

رایان رینولدز در این باره می‌گوید:« هفت روز هفته باید بدنسازی می‌کردم. به همین دلیل هر روز به مدت یک ساعت و نیم ورزش جدی در باشگاه انجام می‌دادم. اما نکته مهم این بود که هر روز باید ورزش‌های تازه‌ای انجام می‌دادم تا بدن به ورزش روز قبل عادت نکند! این مسئله، چالش بدن‌سازی را چند برابر سخت می‌کرد.»

ورزش‌های انتخاب شده برای رینولدز بیشتر تحرکی بودند تا ورزش‌های استقامتی. به این دلیل که باید کالری‌های اضافی بدن را نیز از بین می‌برد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. به این دلیل که پیشنهاد بازی در فیلم تازه، چالشی مضاعف را برای او به همراه داشت.

بدنسازی به سبک ددپول

رینولدز درباره این سبک زندگی- ورزش می‌گوید: «باید روی بخش‌های مختلف بدن به شکل اختصاصی کار می‌کردم تا هرکدام جلوه خودش را داشته باشد؛ درست شکل یک ابرقهرمان. برای این کار باید برای تقویت هر عضله، ورزش خاص در مدتی خاص انجام می‌دادم.»

او ادامه می‌دهد:« ورزش‌ها از روز دوشنبه هر هفته شروع شده و تا جمعه ادامه پیدا می‌کرد؛ ورزش‌هایی سخت و فشرده که باعث شد بدن من تراشیده شده و شکل بگیرد.»

ورزش‌های رینولدز از روز دوشنبه هر هفته آغاز و تا روز جمعه ادامه داشت. ورزش‌های هر روز ویژه یکی از بخش‌های بدن بود تا عضله‌های آن برجسته و کاملا مشخص شوند. ورزش‌ها را می‌توان به این شکل تقسیم‌بندی کرد:

- دوشنبه‌ها: تمرین‌های ویژه عضله‌های سینه

- سه‌شنبه‌ها: تمرین‌های ویژه عضله‌های پا

- چهارشنبه‌ها: ورزش‌های هوازی

- پنجشنبه‌ها: تمرین‌های ویژه عضله‌ها

- جمعه‌ها: تمرین‌های ویژه عضله‌های کمر و بخش‌های مرکزی و اصلی بدن

علاوه براین هفته‌ای دو بار هم باید ورزش‌های ویژه تقویت عضله‌های شکم انجام می‌شد.

رایان در قامت یک ورزشکار

حالا دیگر سبک زندگی رایان رینولدز تغییر کرده بود. می‌شد او را ورزشکاری حرفه‌ای دانست. به این دلیل که او توانست در دو رقابت، به موفقیت دست پیدا کند. رینولدز با شرکت در مسابقات ماراتن نیویورک‌سیتی توانست به مدت سه ساعت و 50 دقیقه بدود. از سوی دیگر او توانست قله هشت هزار فوتی ماچوپیچو را فتح کرده و آن را در کارنامه ورزشی خود ثبت کند.

مربی رینولدز دائما مراقب اوست تا مبادا برنامه ورزشی او به‌هم خورده یا از نظر تغذیه‌ای، نکته‌هایی را که باید رعایت نکند و ساختار خوب بدنی او به هم بخورد. درواقع شاید بتوان گفت یک همراه خوب، دلیل موفقیت‌های پیاپی رینولدز است؛ چیزی که همه ما برای کاهش و کنترل وزن به شدت به آن نیاز داریم.

کوتاه از زندگی او

رایان رینولدز دو بار ازدواج کرده است. بار نخست با اسکارت جوهانسون که این وصلت سه سال دوام داشت. بار دوم با بلیک لایولی در سال 2012 که هنوز این ازدواج به جدایی ختم نشده است. او پسری به نام جیمز رینولد از ازدواج دومش دارد. او تاکنون در 36 فیلم نقش‌آفرینی کرده است که آخرین آن‌ها فیلم «شش فوت زیرزمین»، مربوط به سال 2019 میلادی است.

رژیم غذایی باید چربی‌ها را بسوزاند

در همه برنامه‌های کاهش و کنترل وزن، رعایت رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش مناسب توصیه می‌شود. درواقع اگر این دو با هم و به شکل مناسبی رعایت شده و انجام شوند؛ حتما بدنی متناسب و سالم خواهیم داشت. درباره رایان رینولدز این شرایط کمی خاص‌تر است. به چه شکل؟

به گفته مربی بدنسازی رینولدز؛ او باید سه وعده در روز غذا می‌خورد. اما ویژگی این وعده‌ها این بود که چربی‌های اضافی را به شدت سوزانده و ذره‌ای چربی نامناسب در بدن باقی نمی‌ماند. او توضیح می‌دهد:« اگرچه این رژیم غذایی ابتدا سخت به نظر می‌رسید اما بعد از مدتی رینولدز به آن عادت کرده و اصلا به آن علاقه‌مند شد.»

این رژیم غذایی شامل مقدار مشخصی گوشت بدون چربی بود که با سس دست‌ساز ساخته شده از سیر، گرد فلفل قرمز و فلفل سیاه مزه‌دار شده بود. اما به غیر از این، رژیم غذایی روزانه رایان رینولدز به این شکل تعریف شده بود:

صبحانه: یک فنجان جوی دوسر پخته/ دو برش آووکادو/ سفیده دو عدد تخم‌مرغ

میان‌وعده: موادغذایی پروتئینی مشخص شده توسط متخصص تغذیه و مکمل

ناهار: یک کاسه سالاد/ رپ سینه مرغ یا ماهی تن

میان‌وعده بعد از ناهار: مقدار مشخصی بادام خام/ شیک پروتئینی

عصرانه: تعداد مشخصی بادام/ سیب/ خوراکی‌های پروتئینی

شام: یک تکه ماهی بخارپز/ مقدار مشخصی برنج قهوه‌ای/ یک کاسه سالاد و مقداری سبزی پهن‌برگ آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟