لاغری فوری با گاز زدن به سیب

 اگر چه همیشه افسانه ها در توصیف سیب سرخ و معجزه‌های آن است؛ اما سیب زرد نیز غیر از عطر و طعم منحصر به‌فردش، خواص بسیاری دارد. از خواص سیب زرد در طب سنتی بهره می‌برده‌اند و امروزه این خواص بصورت علمی اثبات شده‌اند. تعدادی از خواص سیب زرد را با هم مرور می‌کنیم.
۱. پیشگیری از آلزایمر

«استیل کولین» یکی از مواد شیمیایی است که پیام‌ها را در بین سلول‌های عصبی رد و بدل می‌کند. این ماده به میزان زیادی در سیب تولید می‌شود. به این سبب سیب زرد عملکرد حافظه را به ویژه با افزایش سن بالا می‌برد و بیماری آلزایمر را از شما دور می‌کند. در واقع سلول‌های مغز شما با مصرف سیب زرد تقویت می‌شوند.

۲. پاکسازی و تقویت دندان و لثه

اسیدهای موجود در سیب زرد، می‌تواند باکتری‌های دهان و دندان‌ را هنگام جویدن از بین برده و به طور کامل محیط دهان، لثه و دندان‌ها را تمیز کند. در واقع این اسیدها اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ و لثه دارند. حتما شنیده اید که می‌توانید خوردن یک سیب را جایگزین مسواک زدن کنید. سیب زرد ذرات باقی مانده در لابلای دندان‌ها و لثه‌ها را پاک می‌کند. ویتامین C موجود در سیب زرد برای کسانی که از بیماری‌های لثه رنج می‌برند کاهش حساسیت لثه‌ها را به دنبال خواهد داشت. سیب زرد همچنین می‌تواند ساختار دندان‌ها را تقویت کند وباعث تحکیم مینای دندان و پیشگیری از جرم گرفتن دندان‌ها شود. اسید‌های موجود در سیب زرد همچنین التهاب‌های دهان و لثه را برطرف می‌کند و این خاصیت ضد التهابی باعث می‌شود که آب سیب زرد را بتوانید همچون دهان‌شویه استفاده کنید و البته بوی خوشی را هم در دهان ایجاد می‌کند.

۳. کاهش وزن

یکی دیگر از خواص سیب زرد، کمک به کاهش وزن است. در واقع با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد از وزن سیب زرد را آب تشکیل داده است خوردن آن به جای مواد غذایی دیگر، باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین سیب زرد فیبر فراوانی دارد و یکی از میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود. این عوامل دست به دست هم داده و لاغر شدن را به همراه دارد. گفته محققان مبنی بر وجود فیبری به نام پکتین در سیب است که نقش مهمی در کاهش وزن دارد. پکتین موجود در این میوه احساس سیری و پر شدن معده به شما می‌دهد بدون اینکه کالری زیادی به بدن شما وارد شود. از دیگر کار‌هایی که پکتین انجام می‌دهد، کاهش جذب چربی‌ها و قند‌ها در هنگام گوارش غذا است که در نتیجه آن؛ از انباشته شدن چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌شود.

۴. درمان آسم

آب سیب زرد باعث باز شدن راه نفس می‌شود و مشکلات مربوط به آسم را رفع می‌کند. زنان باردار نیز می‌توانند با مصرف آب سیب زرد در طول زمان بارداری از ابتلای جنین به آسم پیشگیری کنند.

۵. تقویت قلب و عروق

سیب زرد با داشتن پتاسیم فراوان و سدیم کم، با فشار خون بالا مقابله می‌کند. در سیب زرد آنتی اکسیدان‌هایی از جمله پلی فنول و کویرستین وجود دارد. این آنتی اکسیدان‌ها جریان خون را بهبود می‌بخشند و رگ‌ها را سالم و سلامت می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر آنتی اکسیدان‌های سیب در پوست آن است. به همین دلیل است که خوردن سیب با پوست توصیه می‌شود. سیب زرد سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست و می‌تواند بیماری‌های قلبی را درمان و از بروز ناراحتی‌های قلبی پیشگیری کند.

۶. کاهش درد مفاصل

درد مفاصل و نقرس از آن دسته مشکلاتی است که در اثر مصرف بالای منابع حیوانی از جمله گوشت و چربی و الکل بروز می‌کند. البته ژنتیک نقش مهمی در بروز این بیماری دارد. سیب زرد از آنجا که چربی زیادی ندارد و می‌تواند سطوح اوره را در بدن پایین آورد باعث درمان و یا کاهش درد ناراحتی‌های مفصلی و نقرس می‌شود.

سیب زرد از تشکیل اسید اوریک در بدن جلوگیری می‌کند و اسید‌های ادرار به خصوص اسید فرمیک پس از خوردن سیب زرد، در بدن افزایش می‌یابد و این نکته در درمان نقرس و درد مفاصل موثر است.

۷. تنظیم دستگاه گوارش

یکی دیگر از خواص سیب زرد، حفظ سلامت دستگاه گوارش است. سیب زرد با متعادل کردن ترشحات معده، عملکرد دستگاه گوارش را در حد نرمال و سالم نگه می‌دارد. سیب زرد با فیبر فراوان باعث تنظیم حرکات روده‌ای می‌گردد، یبوست را رفع و دیر هضمی را درمان می‌کند. سیب زرد یکی از مواد طبیعی و مفید ضد اسهال و همچنین پیشگیری کننده ابتلا به بیماری‌هایی مانند بواسیر محسوب می‌شود.

سخن پایانی

سیب میوه‌ای است که انواع و اقسام مختلفی دارد و می‌توان در همه فصول انواع آن را پیدا و استفاده کرد. سیب‌ها از نظر ارزش غذایی با همدیگر تفاوت بسیاری ندارند، اما اندکی تفاوت در خواص درمانی آن‌ها مشاهده می‌شود. طبع سیب زرد همچون سیب سرخ، گرم است و برای رفع سردی بدن می‌تواند مفید واقع شود. سیب زرد را می‌توان به عنوان میوه‌ای معجزه‌گر در لاغری دانست.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟