سفید کردن دندان ها با ترفندهای خانگی

بلیچینگ در مطب، دندانهای شما را سریعتر سفید میکند. و موادی که داخل مطب برای اینکار استفاده میشوند قوی تر از کیت های خانگی هستند. علاوه بر این، نور، گرما و یا ترکیبی از این دو، میتواند فرایند سفید شدن دندان را تسریع کند.

 بلیچینگ دندان دو نوع است:

۱.سفید کردن در مطب و توسط دندانپزشک

۲.سفید کردن در خانه

در هر دو گزینه از مواد سفید کننده مبتنی بر پراکسید استفاده میشودمواد داخل مطب حاوی ۱۵ تا ۴۳ درصد پراکسید هستند.و موادی که برای مراقبت در منزل به کار میروند حاوی ۵ تا ۲۰ درصد پراکسید هستند.به طور کلی هرچه مواد سفید کننده ای که روی دندان اعمال می شود، قوی تر باشد، یعنی درصد پراکسید آن بیشتر باشد،خاصیت سفید کنندگی بیشتری دارد.اما مواد قوی، باید مدت زمان کمتری روی دندان بمانند تا اثرات مخرب کمتری بگذارند وگرنه دندان را حساس و دهیدراته میکنند.

برای هردو، مزایا و معایبی وجود دارد.

اما قبل از اینکه شما کیت های سفید کننده ی دندان را در خانه استفاده کنید، حتما با دندان پزشک خود مشورت کنید چون روش بلیچینگ ممکن است برای همه کارساز نباشد.

چون سفید کننده ها، تاج های مصنوعی دندان و کامپوزیت ها و بعضی از انواع دندانهای رنگی را سفید نمیکنند

بلیچینگ در مطب، دندانهای شما را سریعتر سفید میکند. و موادی که داخل مطب برای اینکار استفاده میشوند قوی تر از کیت های خانگی هستند. علاوه بر این، نور، گرما و یا ترکیبی از این دو، میتواند فرایند سفید شدن دندان را تسریع کند.

دندان بعد از بلیچینگ، به طور کلی ۳ تا ۸ درجه روشن تر میشود. زمان بلیچینگ در مطب به طور کلی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است. که این زمان بستگی به تکنیک های دندان پزشک شما دارد.

بلیچینگ در خانه

گزینه های زیادی برای سفید کردن دندانها در خانه وجود دارد.

شایع ترین آنها عبارتند از:

۱.نوارها و ژل های سفید کننده ی دندان.

این مواد به طور مستقیم توسط قلم مو یا نوار به روی دندان اعمال میشوند. این محصولات سفید کننده، به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز ، روزی دوبار استفاده میشوند و دندان۶ای سفیدتان به مدت ۴ تا ۵ ماه ماندگاری دارد..

سیستم های مبتنی بر سینی.

در این روش، یک محافظ دهان مانند سینی توسط محلول حاوی پراکسید پر میشود و این سینی در دهان ، روزی چهار ساعت و به مدت ۴ هفته قرار میگیرد. که شما میتوانید به راحتی این سیستم را خریداری کنید.

خمیردندان های سفید کننده.

این خمیر دندانها معمولا سایشی و مضر هستند.

خمیر دندان ها کمک میکنند تا لکه ها از روی دندان ها پاک شوند.

اما خمیر دندان های سفید کننده شامل مواد سایشی هستند. این روش از روش های دیگر ارزان تر است و دندان را به طور کلی یک درجه روشن تر میکند. بعضی از این خمیر دندان ها حاوی پراکسید هستند اما به اندازه کافی روی دندان نگه داشته نمی شوند تا اثرات سفید کنندگی خود را نشان دهند.

میزان سفید ماندن دندانها بعد از بلیچینگ بستگی به کیفیت تغذیه و مقدار دخانیات مصرفی توسط شخص دارد.

همچنین باید حتی الامکان از این مواد غذایی اجتناب کنید:

قهوه و چای سیاه

شراب سفید و قرمز

نوشابه های گاز دار

سس ها

توت ها و سایر مواد غذایی رنگی

چرا باید با دندان پزشک خود مشورت کنید؟

سفید کردن دندان میتواند دندان را موقتا حساس کند و یا برای افرادی که دندانهای حساس دارند ناراحتی ایجاد کند و کیت های خانگی نیز میتواند منجر به سوزاندن لثه شود

سفید کردن دندان برای افرادی که دندانهای زرد دارند بهتر است اما برای افرادی که دندانهای قهوه ای یا خاکستری یا بنفش دارند ، معمولا کارساز نیست. پس قبل از بلیچینگ حتما با دندان پزشک خود مشورت کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟