دشمن جوانی پوست را بشناسید

مصرف برخی مواد غذایی شادابی و جوانی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موجب پیری زودرس می‌شود.

 بسیاری از خانم‌ها به دنبال آن هستند که پوست زیبا و شادابی داشته باشند برای همین انواع و اقسام روش‌های مراقبتی پوست را به کار می‌برند و در موارد بسیاری هزینه‌های بالایی برای کرم‌ها و محصولات مراقبتی پوست صرف می‌کنند تا جوان بمانند و زیبا به نظر برسند.

در کنار مراقبت‌ از پوست رژیم غذایی به جوانسازی و شادابی آن کمک می‌کند از طرفی برخی مواد غذایی مضر موجب پیری پوست می‌شود به همین دلیل باید سعی کنیم از مصرف مواد غذایی مضر که بر سلامت بدن و زیبایی و جوانی پوست اثر منفی می‌گذارد پرهیز کنید.

این چاشنی پوست شما را پیر می‌کند

یکی از چاشنی‌هایی که در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد نمک است، مصرف بیش از حد نمک موجب پف صورت می‌شود و شادابی پوست را از بین می‌برد‌، افزون بر این نمک خطرهای بسیاری برای سلامت بدن به دنبال دارد.

چای و قهوه زیاد ممنوع

یکی از موادی که موجب پیری زودرس و افتادگی پوست می‌شود کافئین است مصرف بیش از کافئین عوارض بسیاری به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به پیری پوست اشاره کرد.

این شیرینی‌ها جوانی را از شما می‌گیرد

مصرف برخی مواد غذایی شیرین که فراوری شده‌اند و از شکر‌های مصنوعی در آنها استفاده شده است به دلیل افزایش قند خون جوانی پوست را از بین می‌برد و پیری زودرس را برای فرد به همراه دارد.

از جمله فرآورده‌های شیرینی که موجب پیری پوست می‌شوند می‌توان به دسرهای شیرین، ژله‌ها و شیرینی‌های قنادی اشاره کرد.

نوشیدنی‌های گاز دار دشمن جوانی پوست

نوشابه و انواع نوشیدنی‌های گاز دار سلامت و جوانی پوست را از بین می‌برد و موجب پیری زودرس می‌شود به همین دلیل باید این نوشیدنی‌ها را تا حد امکان از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

این تنقلات خوشمزه پوستتان را پیر می‌کند

خوراکی‌ها و مواد غذایی فرآوری شده که بیشتر افراد آنها را برای سرگرمی Hobby و به عنوان تنقلات مصرف می‌کنند برای سلامت و زیبایی پوست مضر هستند.

انواع اسنک‌های پف‌دار، چیپس‌‌، کنسروها، کمپوت‌ها، کیک و آبمیوه دشمن جوانی پوست شما محسوب می‌شوند.

گوشت قرمز کم بخورید تا پوستتان جوان بماند

مصرف زیاد گوشت قرمز به ویژه گوشت‌هایی که چربی زیادی دارند به دلیل فعل و انفعالات منفی در بدن موجب پیری زودرس پوست می‌شوند.

غذاهای سرخ کرده و فست‌فود ممنوع

مواد غذایی چرب و سرخ شده به دلیل اینکه دارای اسید چرب زیادی هستند با تجمع چربی در بدن شادابی و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موجب پیری زودرس آن می‌شوند، همچنین فست‌فود‌ها نیز زیبایی و جوانی پوست را تا حد زیادی از بین می‌برد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟