شکلات خواص ضد چروک شدن پوست دارد

شکلات از دانه‌های درخت کاکائو تئوبروما که در مناطق گرمسیر رشد می‌کنند، تهیه می‌شود. اولین کاربرد شکلات به تمدن اولمک در مسوآمریکا بر می‌گردد. پس از مدتی شکلات در سراسر جهان محبوب شد و امروزه میلیون‌ها نفر از کوچک و بزرگ طرفدار آن هستند. اما کسانی که عاشق شکلات هستند، همیشه در معرض استرس هستند که این ماده غذایی باعث افزایش وزن یا به خطر افتادن سلامت دندان‌هایشان می‌شود. این در حالی است که خوردن شکلات می‌تواند خواص درمانی و تاثیرات بی‌نظیری برای بدن داشته باشد. با خواص شکلات با ما همراه باشید.

خواص شکلات برای سلامتی

مناسب برای قلب Heart و گردش خون

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که آنتی‌‌اکسیدان‌های موجود در شکلات به باز شدن عروق خونی کمک کرده و از چسبیدن گلبول‌های سفید به دیواره‌های رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. این دو عامل بزرگ ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است که مصرف شکلات نقش بسزایی در بهبود آن‌ها دارد. بر اساس مطالعات اخیر کسانی که هفته‌ای یک تا دوبار شکلات مصرف می‌کردند، خطرات سکته و حملات قلبی در آن‌ها به مقدار یک‌سوم کاهش یافته است.

کاهش کلسترول

کاکائو موجود در شکلات حاوی اسید اولئیک است که حین این که کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد، سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.

کاهش وزن

برخلاف تصور عموم، شکلات کمک زیادی به کم کردن وزن می‌کند. خوردن شکلات هورمون‌هایی در مغز ترشح می‌کند که فرد احساس سیری می‌کند. بنابراین در رژیم‌های لاغری بسیار موثر عمل می‌کند.

رفع سرفه

یکی دیگر از خواص شکلات رفع سرفه است. بر اساس مطالعات شکلات مثل کدئین به دلیل تئوبرومین موجود در آن سرفه را متوقف کرد.

بسیار مفید برای افراد باردار

خوردن شکلات در دوران بارداری موجب پیشگیری از استرس و بهبود روحیه فرد باردار می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد نوزادان چنین مادرانی که در دوران بارداری شکلات مصرف کردند از سایر نوزادان بیشتر می‌خندند.

جلوگیری از ابتلا به دیابت

باورنکردنی است که شکلات می‌تواند خطر ابتلا به دیابت Diabetes را کاهش دهد. اما شکلات برای بهبود حساسیت به انسولین تایید شده است. بنابراین شکلات تلخ ممکن است برای جلوگیری از دیابت مفید باشد. اما بهتر است افراد مبتلا به دیابت و چاقی پیش از گنجاندن شکلات تیره در برنامه غذایی خود با پزشک Doctor مشورت کنند.

سلامت پوست

فلاونول‌های این ماده غذایی خوش‌خوراک، پوست را در مقابل آسیب‌های خورشیدی محافظت می‌کند. شکلات برای ساخت بسیاری از ماسک‌های زیبایی کاربرد دارد چون علاوه بر این که باعث رطوبت رسانی و لطافت پوست می‌شود ضدچروک هم است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

کدخبر: 408830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟