کاهش وزن باور نکردنی با بادمجان

انواع بادمجان در نقاط مختلف دنیا برداشت شده و تقریبا در سراسر جهان استفاده می‌شود. این گیاه مفید دارای مواد معدنی و ویتامین‌های متعددی است که می‌توانند بخش مهمی از نیازهای بدن را تامین کنند. زینک، فسفر، آهن، کلسیوم و ویتامین‌های B1, B2, B3, B6 تنها بخشی از مواد معدنی و ویتامین‌های بادمجان هستند.

مصرف 100 گرم بادمجان پخته شده تنها 35 کالری انرژی دارد. این مقدار دارای 0.82 گرم ویتامین، 8.64 گرم کربوهیدرات، 0.23 گرم چربی، 2.5 گرم الیاف، 6 میلی‌گرم کلسیم، 1 میلی‌گرم سدیم، 188 میلی‌گرم پتاسیم، 0.12 میلی‌گرم زینک، 1.3 میلی‌گرم ویتامین C، 0.25 میلی‌گرم آهن، 11 میلی‌گرم منیزیم، 14 میکروگرم اسید فولیک، 15 میلی‌گرم فسفر، 85 میکروگرم ویتامین B6 و 2.9 میکروگرم ویتامین K است. پوست بادمجان نیز مملو از الیاف، پتاسیم، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

مطالعات نشان می‌دهد وجود مواد آنتی‌اکسیدان در بادمجان خط ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و سطح کلسترول را پایین نگاه می‌دارد.

تنظیم سطح قند خون

وجود مقدار قابل توجهی الیاف در بادمجان، به این گیاه این امکان را می‌دهد سطح قند را در خون افراد کاهش داده و روند هضم غذا را کندتر کند. این امر سبب می‌شود روند جذب قند در خون کاهش یافته و قند خون افراد تنظیم شود.

کاهش وزن

بادمجان مملو از الیاف است و همچنین کالری اندکی دارد. این موضوع سبب می‌شود بادمجان یک خوراکی مناسب برای کاهش وزن باشد. خوردن این خوراکی سبب می‌شود افراد احساس سیری و شکم‌پری کرده و کالری کمتری در روز دریافت کنند.

خاصیت ضد سرطانی

بادمجان 13 ترکیب فنولیک دارد که می‌توانند خاصیت ضد سرطانی داشته باشند. مطالعات همچنین نشان داد که بادمجان ماده‌ای به نام solasodine rhamnosyl glycosides در خود دارد که توانایی درمان غدد سرطانی دارد. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه نیز می‌توانند در مبارزه با سرطان نقش مهمی ایفا کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

 

کدخبر: 408422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟