صدای ملچ و ملوچ و قورت دادن راهکار عجیب کاهش وزن

برخی نکات کاهش وزن مانند کنار گذاشتن قندها تا باقی عمر بسیار سخت هستند اما این نکته جدید که امروز به آن می پردازیم مسلما در دسته بندی آسان قرار می گیرد – هرچند ممکن است اوایل دیوانه شوید! به هر حال می خواهم از همین الان عذر خواهی کنم.

 شنیدن صدای جویدن دیگران برای من مانند جهنم است. صدای کاملا طبیعی جویدن، ملچ و ملوچ و قورت دادن مرا دیوانه می کند و دیگر اجازه دهید به سراغ موارد بدتر نروم مانند کسانی که بادگلو را آزادانه رها می کنند و کسانی که انگشتانشان را می مکند. در گذشته مواجه شدن با چنین صحنه هایی کافی بود که با وحشت و عجله آن منطقه را ترک کنم و قسم بخورم دیگر با آن شخص لب به غذا نزنم. اما بعدها بچه دار شدم و این دیگر یک انتخاب نبود.

برایم جالب بود که از طریق خواندن یک تحقیق علمی متوجه شدم مشکل مسیفونیا ( مشکلی که در آن فرد نسبت به برخی صداهای عادی واکنش احساسی بیش از حد نشان می دهد ) که من دچارش بودم می تواند در واقع یک ترفند کاهش وزن خوب باشد.

به این ترفند تاثیر صدای جویدن می گویند. محققان می گویند هرچه هنگام جویدن غذا نسبت به صدای آن بیشتر هوشیار باشید کمتر از آن غذا می خورید. تمام صداهای هنگام غذا خوردن مانند جویدن و قورت دادن مانند یک نشانه صدایی عمل می کنند که به یادتان بیاورند در حال غذا خوردن هستید و وقتی احساس سیری کردید باید دست از غذا خوردن بکشید.

صدا در واقع یکی از حس های فراموش شده هنگام غذا خوردن است. دکتر رایان الدر می گوید: اگر افراد بیشتر روی صدایی که خوردن غذا بوجود می آورد تمرکز کنند می تواند مقدار مصرف غذایشان را کاهش دهد.

برای انجام این کار توصیه می شود زمانی که غذا می خورید تلویزیون نگاه نکنید، سرتان در گوشی نباشد یا آهنگ گوش ندهید. در واقع باید تمام صدای خوردن غذا را کامل بشنوید، الته تنها فکر کردن به این موضوع باعث می شود بخواهم بمیرم. واقعا می توانم ببینم این ترفند چگونه می تواند مانع پرخوری یک فرد شود و اگر شبیه من باشد که اصلا نمی تواند غذا بخورد.

این تئوری را در آزمایشگاه هم امتحان کردند، افرادی که با استفاده از هدفون و صدای بلند غذا می خوردند از آنهایی که در سکوت غذا می خوردند و صدای غذا خوردنشان را می شنیدند دو برابر بیشتر غذا خوردند.

وقتی صدای غذا خوردن را با صدای تلویزیون محو می کنید در واقع یکی از حس های لازم هنگام غذا خوردن را حذف کرده اید در نتیجه بیشتر از حد معمول غذا می خورید. در نگاه اول شاید تاثیر آنچنان عظیم نباشد اما با گذشت هفته ها و ماه ها نتایج جمع می شود و تاثیری بزرگ را خواهید دید.

این ترفند کاهش وزن کاملا به عقل جور در می آید چون محققان قبلا هم گفته بودند در هنگام غذا خوردن باید حضور ذهن داشت و نباید حواس خودمان را با چیزهای دیگری پرت کنیم. گوش دادن به صدای بدن پیش زمینه هایی می خواهد که یکی از آنها همین شنوایی است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

شیطنت های مجردی عروس چشم عسلی داماد را به دادگاه کشاند

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! + عکس

راز کبودی های وحشتناک در بدنش عروس جوان / داماد در شهرستان بود!

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

فرار عروس 16 ساله از خانه شیاطین / 4 جوان می خواستن با من همخوابی کنند!

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

 

کدخبر: 403605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟