با لوسیون خانگی سیب زمینی موهای تان را صاف کنید!

بعضی اوقات موهای ما مشکلات کوچکی دارند ولی همین مشکلات کوچک، باعث می‌شود موها به‌خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت کسی برای اینگونه مشکلات کوچک به پزشک Doctor مراجعه می‌کند، بنابراین دانستن راه حل‌های خانگی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، کافی است نگاهی به وسایل و مواد درون آشپزخانه خود بیندازید تا ماسکی خوب برای موهایتان بسازید. ماسک‌ هایی که هیچ‌گونه ماده شیمیایی در آنها وجود و اصلا عوارض جانبی ندارند.

اگر می‌خواهید موهایتان ضخیم شود

تخم کتان: مقداری تخم کتان را در یک کاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود ۵ روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست کف سر بمالید.

حنا: هنگام استفاده از این روش باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید چون همان طور که خودتان می‌دانید، حنا ماده‌ای رنگ‌دهنده است، استفاده از حنای بدون رنگ می‌تواند تا حد زیادی این مشکل شما را حل کند، پودر حنا را در یک ظرف آب داغ بریزید سپس چند قطره آب لیمو یا ماست به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را به موهای‌تان بزنید و بگذارید حداقل ۱ ساعت روی موها باقی بماند. ۴ هفته اول هفته‌ای یک‌بار از این مخلوط استفاده کنید سپس ۲ هفته یک‌بار، تا نتیجه را ببینید.

چگونه وز موها را از بین ببریم؟

انرژی دادن: هر روز حدود ۱۰ دقیقه به‌گونه‌ای دراز بکشید که سرتان پایین‌تر از بدن باشد، این وضعیت خوابیدن، باعث می‌شود خون بیشتری وارد سر شما شود. موها را از پشت گردن به سمت بالا شانه کنید با این کار به ریشه‌های ضعیف شده موها انرژی می‌دهید و تا حدی از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کنید.

برای تقویت موها چه کنیم؟

ماسک زرده تخم‌مرغ: یک عدد زرده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید) مخلوط کنید و روی موها بمالید. کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ Massage دهید و بگذارید ماسک به‌مدت ۲ ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند تا حدی مفید باشد.

چگونه وز موها را از بین ببریم؟

سیب‌ زمینی: یک عدد سیب‌زمینی پوست بکنید و آب آن‌را بگیرید سپس ۲ قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. با این مخلوط ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید، موهای‌تان را با کلاه بپوشانید و بگذارید به‌مدت ۲ ساعت روی سر باقی بماند سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید. این ماسک را هفته‌ای ۲بار استفاده کنید.

چه چیزهایی « وز» مو را از بین می برد؟

هیچ‌چیز بدتر از وز کردن موها نیست اما راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید تا حد زیادی از وز شدن موهای‌تان جلوگیری کنید.

آب گازدار: اگر معمولا ترجیح می‌دهید برای خشک کردن موهای‌تان از سشوار استفاده نکنید و دوست دارید موهای‌تان به‌صورت طبیعی خشک شود و اگر موهای شما به دلیل رطوبت وز می‌کنند، یک روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است، کافی است در حمام بعد از این مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبکشی کردید، در آخر یک‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبکشی کنید.

سرکه سیب: یک راه حل طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سرکه سیب است، روند استفاده از این راه هم خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در آخر مقداری مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و موها را با آن آب بکشید.

چگونه وز موها را از بین ببریم؟

ماءالشعیر: اگر موهایی فر و همیشه با حالت دادن آنها مشکل دارید، یک راه حل خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءاشعیر فر موهای شما را ثابت نگه می‌دارد تا موهای شما وقتی خشک می‌شود نیز مثل زمانی باشد که خیس است.کافی است تمام موها را به آن آغشته کنید.

نرم‌کننده طبیعی: یک فرمول ویژه برای نرم کردن و حالت دادن موهای خشک شما. ۱فنجان مایونز را با نصف یک عدد آووکادو له شده مخلوط کنید و آن‌قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا کند، این مخلوط را به موهای‌تان بمالید سپس موها را با یک کلاه پلاستیکی و با یک حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود ۰۲ دقیقه صبر کنید سپس موها را آب بکشید، برای نتیجه بهتر هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.

روغن زیتون و نارگیل: این روغن‌ها برای مبارزه با وز بهترین دوستان شما هستند. برای این‌که موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار کمی از این روغن‌ها را کف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید.

صاف‌کننده‌های سرامیکی: اگر می‌خواهید موهای‌تان را با اتو صاف کنید، اتویی انتخاب کنید که صفحه‌های سرامیکی داشته باشد.

اگر می‌خواهید موی درخشان داشته باشید

سفیده تخم مرغ: ۴ سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس روی پوست کف سر بمالید، برای آب کشیدن موهای‌تان مقدار کمی سرکه سیب به آب اضافه کنید.

شامپو براق کننده: ژل درون ۴ برگ آلوئه ورا را به همراه یک قاشق عسل به شامپو خود اضافه کنید تا شامپویی جادویی برای براق کردن موهای‌تان داشته باشید.

چگونه وز موها را از بین ببریم؟

مخلوط کامل: مقداری روغن بادام، نارگیل، کنجد آووکادو را با یک قاشق عسل مخلوط کنید، سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید و موها را با یک حوله بپوشانید، حدود یک ساعت صبر کنید سپس موهای‌تان را بشویید.

مخلوط زیبا کننده: ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۴ قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک زرده تخم مرغ و مقداری آلوورا را مخلوط کنید، آن‌قدر به هم بزنید تا مخلوط یک دست شود سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید و موها را حدود ۱ ساعت با حوله بپوشانید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید موها را با آب رزماری آبکشی کنید(برای تهیه آب رزماری چند برگ رزماری را در ظرفی بجوشانید و از آب آن استفاده کنید)

اگر شوره دارید

رزماری: این گیاه به باکتری‌ها و قارچ‌ها حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد، یک قاشق چای خوری رزماری له شده را داخل یک فنجان آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید چند جوش بزند. سپس آن را صاف کنید و روزی یک بار به موهای‌تان

بزنید.

مخلوط آویشن: نیم لیتر آب را بجوشانید وقتی آب به جوش آمد ۱ قاشق غذاخوری رزماری به آن اضافه کنید، این مخلوط را حدود ۵ دقیقه بجوشانید سپس از روی اجاق بردارید بعد ۱ قاشق غذاخوری آویشن به آن اضافه کنید و حدود۵۱ دقیقه صبر کنید سپس این مخلوط را صاف کنید، این مخلوط را به موهای خشک بزنید، نیازی به آبکشی

نیست.

چگونه وز موها را از بین ببریم؟

لوسیون سیب زمینی: ۵ عدد سیب زمینـی را بپزیـد و پوست آن‌ها را بگیرید و خوب له کنید سپس ۰۱ قطره ید، ۰۱ قطره آب لیموترش، نصف قاشق چای خوری روغن بادام و ۰۱ قطره روغن لیمو (در داروخانه‌ها موجود است) به آن اضافه کنید، مخلوط را در یک شیشه دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید و هر بار ۵۱ دقیقه قبل از شستن این مخلوط را به موهای‌تان بزنید.

ماسک گیاهی: ۲ قاشق چای‌خوری اکلیل کوهی و ۲ قاشق چایخوری آویشن را در یک کاسه ریخته و ۲ سوم فنجان آب جوش به آن اضافه کنید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۰۲ دقیقه خیس بخورد.سپس آب مخلوط را بعد از ۰۲ دقیقه بگیرید و درون بطری بریزید سپس سرکه سیب را به آن اضافه کرده و هم بزنید. بطری را در محل خشک و خنک نگهداری کنید. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبکشی کنید. کمی از محلول داخل بطری روی سر بریزید و ماساژ دهید. قبل از خوابیدن در بین دفعات شامپو کردن‌ها، سر خود را با مقداری از محلول ماساژ دهید. این‌کار می‌تواند شوره سر را از بین ببرد.

 

کدخبر: 396980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟